کد خبر: 79441
A
دیده بان ایران:

کاسب ویروس! / انگل جامعه است

موضوعی که بیش از خود ویروس موج نگرانی را در کشور افزایش داده است احتکار، دروغ پراکنی، و کاسبی از این ویروس چینی است.

کاسب ویروس! / انگل جامعه است

«از تولیدکننده ماسک و فروشنده اش تا معاون وزیر و نماینده مجلس و فعال سیاسی، همه و همه کرونا براشون شده محلی برای کاسبی؛ حالا با گران فروشی ماسک یا با ارزان فروشی خودشان. مشکل ملت کرونا نیست مشکل ملت دروغ و عدم شفافیت است.»

به گزارش دیده بان ایران؛ این متن توییتی بود که ساعتی قبل «عبدالکریم حسین زاده» نماینده نقده و اشنویه در استان آذربایجان غربی است که از وضعیت موجود و کاسبی از شیوع کرونا گله مند است.

طی اعلام آخرین آماری که ظهر امروز توسط کیانوش جهانپور  رییس روابط عمومی وزارت بهداشت به رسانه ها گزارش شد تا به امروز  139 نفر به این ویروس مبتلا و متاسفانه 19 نفر هم جان خودشان را از دست داده اند

اما با این وجود موضوعی که بیش از خود ویروس موج نگرانی را در کشور افزایش داده است احتکار، دروغ پراکنی، و کاسبی از این ویروس چینی است.

طی چند روز گذشته قیمت انواع ماسک ها به یکباره نه تنها با افزایش قیمت عجیب روبرو شد بلکه با نایاب شدن مواد اولیه جلوگیری از شیوع این بیماری از جمله مواردی مانند ماسک و ژل ضدعفونی دست، مردم ایران بازار سیاهی به نام کرونا را هم تجربه کردند.

این در حالی است که به محض اعلام ورود کرونا ویروس به کشور، بر اساس آنچه که مسئولان وزارت بهداشت، بارها و به دفعات عنوان کرده‌اند، استفاده از ماسک برای عموم جامعه لازم و ضروری نیست و کسانی در اولویت استفاده از ماسک هستند، که دچار سرماخوردگی شده اند و یا اینکه از پرسنل و نیروهای مراکز بهداشتی و درمانی هستند و به طور کلی ماسک برای کسانی توصیه می شود که دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا شده‌اند.

اما با این وجود عدم اعتماد و اطمینان مردم به رسانه ها و ایضاً مسئولان باعث شده تا هر روز شاهد کاسبی سودجویانی باشیم که حاضرند به قیمت جان باختن هموطن خود هم که شده از این راه پول هنگفتی را به جیب بزنند و در این بین آن دسته از افرادی که توانایی خرید و یا تهیه اقلام مورد نیاز جهت مراقبت خود و خانواده اش در برابر این ویروس را ندارد دست به هر کاری بزند. 

سال 98 با سیل و اخبار ناگوار جان باختن تعداد زیادی از هموطنان ما آغاز شد و از قرار معلوم با کرونا به پایان می رسد. مردم ایران مثل سال 98 در تاریخشان کم نداشته و ندیده اند اما نکته ای که شاید هیچ وقت پادزهر و واکسنی برای آن نتوان تهیه کرد عدم اعتماد به کسانی است که قرار بود مردم ولی نعمتشان باشند.

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر