کد خبر: 79498
A

مسافران شمال از فیلتر ویروس‌یاب عبور می‌کنند

مسافرانی که قصد سفر به استان مازندران را دارند با برخی محدودیت ها از جمله بسته بودن جاده ها، گرفتن تست ویروس از مسافران هنگام ورود به استان و عدم پذیرش مسافر در هتل مواجه خواهند شد.

مسافران شمال از فیلتر ویروس‌یاب عبور می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ مسافرانی که قصد سفر به استان مازندران را دارند با برخی محدودیت ها از جمله بسته بودن جاده ها، گرفتن تست ویروس از مسافران هنگام ورود به استان و عدم پذیرش مسافر در هتل مواجه خواهند شد.

 پس از آنکه استاندار گیلان از سفر تعداد زیادی از تهرانی‌ها به این استان پس از شیوع ویروس کرونا در پایتخت گلایه کرد، از روز ۶ اسفند ماه احمد حسین زادگان استاندار مازندران به فکر افتاده تا اقدامی پیشگیرانه در جهت انتقال ویروس از تهران به مازندران در پیش بگیرد.

پایگاه‌های تست و سنجش کرونا از مسافران در مبادی ورودی استان دایر شده است. این یکی از مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل بوده است تا این پایگاه‌ها با همکاری علوم پزشکی و راهداری برای تست مسافران وارده استان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا دایر شود.

ورودی‌های استان از سمت جاده هراز و کندوان بسته است اما در ورودی سوادکوه و رامسر پایگاه‌های بیماریاب مستقر شده‌اند قرار است این پایگاه‌ها ورودی کیاسر از استان سمنان نیز برپا شود. سرنشینانی که با خودرو وارد استان خواهند شد پس از اطمینان از سالم بودن، برای خودروی خود برچسب سبز به معنی مجوز ورود به استان دریافت می‌کنند. بسیاری از مردم از این طرح استقبال کرده و خواهان انجام تست بیماری هستند.

از سوی دیگر غیر از تعطیلی مراکز گردشگری و موزه‌ها در این استان، از فرمانداران خواسته شده تا شهرها را پایش کنند و برپایی هرگونه جشنواره، رویدادهای مردمی و نشست‌هایی که محل تجمع مردم است، تعطیل شود.

جمشید سلطان مرادی، رئیس جامعه هتلداران استان مازندران به خبرنگار مهر گفت: به هتل‌های استان مازندران اعلام کرده‌ایم که مسافران شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع پیدا کرده مانند قم و یا مشهد و تهران را در هتل‌ها پذیرش نکنند این ممنوعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما یک مورد فوتی در اثر ابتلاء به ویروس در شهرستان تنکابن داشته‌ایم که آن هم مسافر بوده است تدبیری که اندیشیده شده این بود که گردشگران شهرهای دیگر را نپذیریم تا اینکه مراحل ضد عفونی هتل‌ها و مراکز اقامتی عملیاتی شود. این بخشنامه را دو روز قبل به همه هتل‌های استان اعلام کرده‌ایم.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفته است که اسکان مسافران و زائران در زائرسراهای بقاع استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مجریان برخی از مراکز اقامتی استان مازندران مانند خانه مسافرهای شهرستانهای محمودآباد، نور، نوشهر و چالوس و آمل هم اعلام کرده‌اند که از پذیرش مسافر در این اقامتگاه‌ها معذور هستند. آنها این ممنوعیت را تا اطلاع ثانوی اعلام کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر