کد خبر: 80116
A

کرونا ۴۲ روز بازار تهران را تعطیل کرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی ۴۲ روز بازار شده اعلام کرد: تعطیلی این بازارها موجب کاهش حداقل ۱۰ هزار فروشنده در این اماکن عمومی شد.

کرونا ۴۲ روز بازار تهران را تعطیل کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «حمیدرضا تحصیلی» عصر دوشنبه در یک نشست خبری که بصورت مجازی برگزار شد گفت: با همکاری مناطق شهرداری تهران از ورود مردم جلوگیری کرده و در کنار آن دو بازار بزرگ فروش پرندگان شرق و غرب را تعطیل کردیم.

وی افزود: همچنین ۴ بازار فروش خودرو که حدود ۵ هزار ورودی در روز داشت را تعطیل کردیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران ادامه داد: همچنین معاونت خدمات شهری زیر مجموعه های خود را مکلف کردند تا هر کدام کاری انجام دهند که ما با تهیه ۴۰ دستگاه سم پاش اقدام به گندزدایی از ۲۲ ایستگاه CNG کردیم.

وی گفت: از امروز هم هر جایگاه یک دستگاه مخصوص خود دارد و در روز باید چندین نوبت اقدام به گندزدایی کند و مجموعا بیش از ۲۰ دستگاه مه‌پاش برای ضدعفونی محل های شهری در نظر گرفته شده است.

۸۰ قلاده سگ جمع آوری شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تاکید کرد: در طرح مبارزه با سگ های ولگرد با ۸۰ قلاده سگ که اینها علائم سرفه داشتند مواجه شدیم که همه این سگ ها از اطراف بیمارستان مسیح دانشوری جمع آوری شدند. که از نزدیکی بیمارستان مسیح دانشوری جمع آوری شده و هم اکنون همه این سگ ها در قرنطینه به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ های ما در دو شیفت صبح و بعد از ظهر موظف به جمع آوری حیوانات مشکوک شده اند تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نکنند.

به گفته تحصیلی همچنین  ۴ هزار پوستر تایید شده از سوی وزارت بهداشت را هم در تمام ۱۲۰۰ کیوسک شهر نصب کرده ایم.

وی درخصوص ساماندهی دستفروشان نیز گفت: تجربه ثابت کرده که اولا باید فرهنگ سازی شود ولی در برخی از نقاط می بینیم که دستفروشان همکاری لازم را نمی کنند و ما با شرکت شهربان جلسه ای خواهیم داشت تا برای این تعداد از دستفروشان فکر دیگری شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران درخصوص کافه های سیار نیز گفت: در منطقه یک شهر تهران همه کافه سیارهای این منطقه جمع آوری شده اند و در سایر مناطق هم باید جمع آوری شوند.  

وی افزود: شاید رد برخی از مناطق شهر تهران بتوان فعالیت کافه های سیار را شاهد باشیم اما این هم فعلا زمان بر است و باید درخصوص آن تصمیم گیری شود.

بیش از ۳۰ هزار متر اکران تبلیغاتی با موضوع کرونا داشته ایم

همچنین رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز در این نشست خبری اعلام کرد: در دو موج اول و دوم تبلیغات در حوزه آگاه سازی شهروندان در رابطه با ویروس کرونا بیش از ۳۰ هزار متر اکران تبلیغاتی داشته ایم.

«برزین ضرغامی» افزود: اولین اقدام سازمان زیباسازی موج اول تبلیغات شهری بود که با هدف افزایش آگاهی مردمی در خصوص بیماری کرونا آغاز شد.

وی ادامه داد: از طرف مدیر کل سلامت شهرداری تهران گذاره های بهداشتی به سازمان ارائه شد و ما هم در سازه های تبلیغاتی آن را اکران کردیم و همزمان با آن کلیپ هایی از همان گذاره ها تولید شد و از تلویزیون های شهری پخش شد.

ضرغامی اظهار داشت: تلاش شد هم متراژ قابل قبولی از این تبلیغات اکران شود و هم تلاش شد تا در بخش های مختلف شهر قرار گیرد تا در مقابل دید همه شهروندان باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در جلسه با سمن های فعال در حوزه بهداشتی هم گذاره های جدید آموزشی استخراج شد و دور جدید کارهای گرافیکی با محوریت آموزش تولید شد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این کار که موج دوم تبلیغات بود با همکاری وزارت بهداشت انجام گرفت و حتی با آرم و لوگوی وزارت بهداشت منتشر شد.

وی یادآور شد: در همه این اکران ها به موضوع شکست کرونا اشاره شده و دو مرحله تبلیغات جدید شد تا گذاره های جدیدتری را به سمع و نظر مردم و شهروندان برسانیم.

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: یکی از نکات مهم این بود که تلاش شد تا جملات و نکات کاربردی‌تر و قابل فهم‌تر باشد تا همه شهروندان از آن بهره مند بشوند.

وی گفت: تنها جایی که هنوز تبلیغات محیطی انجام نگرفته است بدنه اتوبوس ها است و دلیل آن هم بحث های سلامت محوری است زیرا خود رنگ کاری بر بدنه اتوبوس ها چالش های بهداشتی در این ایام دارد.

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص طرح استقبال از نوروز نیز گفت: مبحث نقاشی های شهری همچون سال گذشته به گستردگی در حال اجراست و همین امروز ۱۵۰ گروه نقاشی دیواری مشغول به کار هستند.

به گفته وی، همچنین مثل سال گذشته در ۲۲ منطقه شهر تهران اقدام به نصب تخم مرغ های رنگی خواهیم کرد و از یکی دو روز آینده قابل رویت خواهد بود.

ضرغامی تاکید کرد: امسال یک کار ویژه هم در حوزه نورپردازی در میادین خواهیم داشت که نظیر آن تا کنون در شهر تهران دیده نشده است.

۴ فروشگاه شهروند ۲۴ ساعته شدند

مدیرعامل فروشگاه شهروند نیز در این نشست خبری اعلام کرد: ما قبلا دو فروشگاه ۲۴ ساعته داشتیم اما امروز ۴ فروشگاه دیگر هم به این فروشگاه ها اضافه شده است.

«مهدی امراللهی» گفت: البته اوج فروش فروشگاه ها تا ساعت ۲ بامداد است و براساس بررسی های انجام شده بعد از این ساعت مراجعه کننده خاصی در این فروشگاه ها نداریم.

وی درخصوص سفارش مجازی و فروش مجازی و اینترنتی نیز گفت: در روزهای اخیر و به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفارش مجازی ما به شدت افزایش یافته است اما مشکل اصلی انتقال خریدها است.

مدیرعامل فروشگاه شهروند ادامه داد: در جلسه اخیر هم سازمان تاکسیرانی توافقی داشت تا تعدادی تاکسی در اختیار فروشگاه شهروند قرار بگیرد تا اقدام به جا به جایی کالا کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه فروش اینترنتی مشکلی از نظر تامین کالا نداریم بلکه مشکل اصلی انتقال کالا به درب منزل خریداران است.

مدیرعامل فروشگاه شهروند افزود: با چند استارتاپ هماهنگی هایی داشته ایم اما هنوز بر سر هزینه های درخواستی از سوی این استارتاپ ها به نتیجه نرسیده ایم.

وی ادامه داد: در همه فروشگاه ها پزشک مستقر وجود دارد و از طریق همکاری با شرکت شهر سالم این اقدام انجام خواهد گرفت.

امراللهی درخصوص تخفیف ۱۰ درصدی نیز گفت: مثل سابق بر روی بسیاری از کالاها تخفیف هایی در نظر گرفته ایم و حتی تا ۲۰ درصد هم تخفیف داشته ایم.

وی تاکید کرد: برای کارکنان هم ماسک و هم دستکش و هم ژل ضدعفونی کننده تامین کرده ایم اما برای مشتریان هنوز موفق به فراهم کردن آن نشده است.

مدیرعامل فروشگاه شهروند افزود: با وزارت بهداشت برای تامین ماسک و دستکش نامه نگاری هایی شده است و وعده هایی هم برای تامین آن داده اند.

به گفته وی، در حوزه فروش مواد شوینده و ضد عفونی کننده هیچ محدودیت هایی نداریم و مشتریان هر گاه به فروشگاه مراجعه کنند می توانند از این محصولات خریداری کنند.

چرخ های دستی فروشگاه های شهروند ضدعفونی می شوند

امراللهی در خصوص ضدعفونی چرخ های دستی این فروشگاه ها نیز گفت: تمام چرخ های دستی مورد استفاده روزی سه تا ۴ بار ضد عفونی می شوند و در همه فروشگاه های شهروند این اتفاق در حال انجام شدن است.

به گفته وی، همچنین اخیرا همه فروشگاه ها مجهز به دستگاه تب سنج شده اند تا همه افرادی که قصد ورود به فروشگاه دارند تب سنجی بشوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر