کد خبر: 80286
A

خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون در ورودی‌های این استان محدودیت اعمال شده است که در صورت افزایش ورود مسافر، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصادق براتی روز پنجشنبه در پنجمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: تاکنون پنج نشست طی هفته گذشته برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان برگزار شده و براساس گزارش کمیته‌های ستاد پیشگیری از کرونا بخش‌های خصوصی و دولتی همراهی خوبی داشته‌اند و برنامه ها به نحو احسن اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به برنامه‌های خروج از بحران اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی دارند و با ادامه این روند از بحران خارج خواهیم شد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: به همین سبب از زائران خواهش می‌کنیم دستکم تا پایان فروردین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند زیرا جابه‌جایی جمعیت موجب انتقال بیماری می‌شود.

براتی افزود: مسافران در تمامی مبادی ورودی مشهد شامل فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری، تب سنجی و غربالگری می‌شوند و با هماهنگی صورت گرفته تب سنجی برای مسافران به مقصد مشهد در مبداء نیز انجام می‌شود تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به فضاآرایی شهری توسط شهردای مشهد نیز ادامه داد: در این شهر فضاآرایی و نصب المان‌های شهری مانند هر سال انجام می‌شود اما امسال این اقدامات برای مجاوران خواهد بود بنابراین از مردم سراسر کشور می‌خواهیم به مشهد مسافرت نکنند.

وی گفت: اقامت در زائرسراها، مهمانسراهای دولتی و دیگر مراکز اسکان غیر رسمی در مشهد ممنوع است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز نظارت را افزایش داده و مراکزی که پذیرش مسافر داشته باشند پلمب خواهد شد.

براتی با اشاره به لغو رزروهای تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی برای ایام نوروز افزود: براساس بخشنامه صادر شده لغو رزروها باید بدون جریمه و دریافت وجه انجام شود و اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه نیز نظارت دارد.

وی در باره فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی در این استان اظهار داشت: دستورالعمل برای نحوه فعالیت این واحدها ابلاغ شده و در صورتی که می‌توانند این دستورالعمل را رعایت کنند ادامه فعالیت آنها بلامانع است اما اگر حتی یک بند آن را نمی‌توانند اجرا کنند باید داوطلبانه تعطیل کنند تا برای زائر و مسافر مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: نوروزگاه‌ها نیز برای ایام نوروز لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از استان برنامه تجمع نخواهیم داشت.

قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: این ستاد ‌تا زمانی که شرایط استان به وضعیت عادی برگردد با حداقل‌ها فعال خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر