کد خبر: 80446
A

الکل صنعتی بلای جان کدام استان‌ها شد؟ + جدول

کرونا که راهش به کشورمان را پیدا کرد همه به دنبال راه حلی برای بیرون راندن این میهمان ناخوانده بودند غافل از اینکه برخی روش‌ها صرفا به بیراهه رفتن است از جمله همین مصرف الکل صنعتی که جان عده‌ای را در استان‌های مختلف گرفت.

الکل صنعتی بلای جان کدام استان‌ها شد؟ + جدول

به گزارش دیده بان ایران؛  هر چند ترس و دلهره گاه بر درست اندیشیدن پیش می گیرد و می شود هر آنچه نباید، اما در دنیای امروز که انسان به انواع وسایل ارتباطی و اطلاعات کافی دسترسی دارد شاید فقدان آگاهی واژه مناسبی برای سرپوش گذاشتن به برخی بی توجهی ها نباشد، موضوعی که کاملا درباره مصرف این روزهای الکل غیرخوراکی صدق می کند.

جالب اینجاست که بسیاری از افرادی که حاضر به خوردن این داروی مرگ شده اند نوجوان و جوان بوده اند، افرادی که می توانستند با اندکی جستجو و کنکاش به راحتی از صحت و سقم شایعات مبنی بر موثر بودن الکل در پیشگیری با بیماری کرونا اطلاع پیدا کنند.

در هر صورت شد آنچه نباید می شد، شد و ترس از مبتلا نشدن به کرونا، برخی را به دام مرگ با مصرف الکل صنعتی انداخت و البته تعجب برانگیزتر آنکه با وجود تاکیدات بسیار مسوولان و متخصصان در استفاده نکردن الکل به صورت خوراکی، اما باز هم در روزهای گذشته شاهد افزایش مسمومیت ها و در نهایت فوت عده ای بوده ایم.

در جدول پیش رو که از اخبار استخراج شده، آمار مسمومیت و فوتی های ناشی از استعمال الکل صنعتی آورده شده که امید است این آمار گوشزدی برای دیگر هموطنان باشد تا قبل از هر اقدام به اصطلاح پیشگیرانه برای مبتلا نشدن به کرونا، دانسته های خود را از تمامی جوانب بالا برده و به راحتی تن به شایعات سودجویان ندهند و جان خود را به راحتی از دست ندهند.

 

آمار مسمومیت‌ها و فوتی‌های ناشی از الکل
استان ها              مسمومیت فوتی ها
خوزستان                     ۶۱۲   ۴۹
فارس                   ۲۶۴   ۳۱
اردبیل                    ۱۰۰    ۱۳
کردستان                    ۱۸     ۶
کرمانشاه                    ۱۶     ۱
بندرعباس                    ۵     ۱
مازندران                   اعلام نشده     ۱۲
مشهد                    ۳      -
البرز                   اعلام نشده     ۷
همدان                   اعلام نشده     ۴
ساوه                    ۳     ۲
 

ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر