کد خبر: 80645
A

سرپرست جمعیت هلال احمر : ۲۴۰۰ نفر از افرادی که کرونا داشتند به مسافرت نوروزی رفته اند / خروج ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز ۲۷ اسفند نزدیک به ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای سفر خارج شدند، تصریح کرد: ۲۴۰۰ نفر از آن‌ها علائم مثبت داشتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر :  ۲۴۰۰ نفر از افرادی که کرونا داشتند به مسافرت نوروزی رفته اند / خروج ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران، رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اینکه اختیارات شورای عالی امنیت ملی به ستاد مقابله با کرونا داده شد، اتفاق خوبی بود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از همان روزهای اول اقدام به قرنطینه قم نشد، تصریح کرد: فرهنگ و شرایط کشور ما همانند چین نیست و نمی‌توان در نقاط مختلف دنیا برای یک بیماری یک نسخه واحد تجویز کرد، چنانچه در حال حاضر هر کدام از کشورها به تناسب شرایط خود با کرونا برخورد می‌کنند.

همتی افزود: همان کسانی که روزهای اول معترض بودند که چرا اقدام به قرنطینه نمی‌کنید، اکنون در حال سفر هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز ۲۷ اسفند نزدیک به ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای سفر خارج شدند، تصریح کرد: ۲۴۰۰ نفر از آن‌ها علائم مثبت داشتند.

همتی خاطرنشان کرد: اشخاصی که از ابتدای بحران به قرنطینه نکردن قم خرده می‌گرفتند، چرا الان بار سفر بسته اند؟

او با تأکید بر اینکه هیچ گونه کم‌کاری از جانب دولت نشده است، گفت: من از مردم درخواست می‌کنم که در خانه‌های خود بمانند تا زنجیره انتقال قطع شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه در خصوص وضعیت تأمین ماسک در کشور و صادرات آن به چین گفت: ما در یک مجموعه واحد جهانی زندگی می‌کنیم و مشکلات ما بی ارتباط با مشکلات افغانستان و چین نیست.

او ادامه داد: زمانی که چین گرفتار کرونا شد، نیاز به کمک داشت و از اصول هلال احمر و صلیب سرخ هم این است که در این مواقع کمک کنند.

همتی با تأکید بر اینکه این کمک‌رسانی یک اصل پذیرفته شده است که ما به هر کسی که هر جای دنیا گرفتار شده کمک کنیم، گفت: حتی اگر خودمان هم گرفتار باشیم، بر این اساس باید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه وضع مالی کشور ما مثل اروپا و آمریکا نیست، گفت: شاهد هستیم که آن‌ها خیلی ناله می‌کنند، اما ما با دست خالی نالان نیستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با آغاز بحران آموزش‌های همگانی در فضای مجازی را شروع کردیم، گفت: غربالگری خارج از شهرها از طرف ستاد مقابله با کرونا به ما سپرده شده و حدود ۴۰۰ پایگاه مستقر کردیم که مخصوص کنترل خروجی استان‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار تخت برای بیماران کرونایی آماده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ تخت هم در اختیار هلال احمر است، گفت: بیمارستان نورافشار هم به عنوان بیمارستان پشتیبان مسیح دانشوری فعال است.

او با بیان اینکه به زودی تولید ماسک را هم آغاز خواهیم کرد، گفت: کمک یک میلیون دلاری ژاپن در روزهای آینده می‌رسد و ایرانیان مقیم آمریکا هم کمک‌هایی ارسال کرده‌اند که از طریق استانبول در حال ورود به کشور است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر