کد خبر: 80739
A
زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران:

شهرداری تهران در زمینه مبارزه با کرونا موفق عمل کرد /۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به دستفروش ها کمک شد / شهرداری تهران با حداقل نیرو در حوزه ارائه خدمات، آموزش و سلامت عملکرد مثبتی داشت

ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه های مترو ، اتوبوس و از همه مهم تر معابر عمومی از جمله اقدامات موثر شهرداری تهران در یک ماه اخیر بود. همان طور که می دانید کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و ۲۰ درصد جمعیت کشور نیز در تهران است و می‌دانید در تهران هر الگویی در پیش گرفته شود مابقی شهرها نیز آن را اجرایی می‌کنند و با این که وزارت بهداشت رئیس ستاد است اما این نافی وظایف شهرداری نبوده؛ بلکه شورا این امکان را به شهرداری داد تا از اعتبارات پیش بینی نشده و در همکاری با دیگر نهادها در زمینه کنترل کرونا و همچنین به شهروندانی از تعطیلی کسب و کارشان در آستانه عید آسیب دیده اند کمک نمایند.

شهرداری تهران در زمینه مبارزه با کرونا موفق عمل کرد /۴  میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به دستفروش ها کمک شد / شهرداری تهران با حداقل نیرو در حوزه ارائه خدمات، آموزش و  سلامت عملکرد مثبتی داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ قلب مبارزه با کرونا در هر شهری؛ شهرداری آن شهر به عنوان ستاد عملیاتی مبارزه با کرونا است چرا که بسیاری از خدماتی که در مردم با آن در تماس هستند با شهرداری و اقدامات آن مرتبط است. نمره شهرداری پایتخت ایران در مبارزه با کرونا و تشویق شهروندان به رعایت اصول بهداشتی چند است. آیا شهرداری توانسته در روزهای اخیر باری را از روی دوش شهروندان بردارد یا خیر؟!

زهرا نژاد بهرام در پاسخ به این سوال می گوید:" شهرداری تهران در حوزه ارائه خدمات، آموزش و  سلامت اقدامات موثری انجام داده که شایسته تقدیر است. اینکه شهرداری تهران بتواند برای سلامت شهروندان خود با حداقل امکانات و نیرو شرایط بهتری در زمان شیوع کرونا فراهم کند گام مثبتی در زمینه مدیریت شهری است"

 زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر در گفت و گو با دیده بان ایران در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد شهرداری تهران در مبارزه با کرونا موثر بوده است خیر؟! گفت :

به طور کلی می توان گفت مجموع شهرداری تهران در مبارزه با کرونا در یک ماه اخیر یعنی از زمان اعلام رسمی کرونا توسط وزارت بهداشت تا کنون مثبت بوده است. شورای شهر تهران در ۶ اسفند ماه طرح دو فوریتی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرداری تهران این اختیار را پیدا کرد که در راستای افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر همه گیری ویروس کرونا اقدام کند. ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه های مترو ، اتوبوس و از همه مهم تر معابر عمومی از جمله اقدامات موثر شهرداری تهران در یک ماه اخیر بود.

همان طور که می دانید کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و ۲۰ درصد جمعیت کشور نیز در تهران است و می‌دانید در تهران هر الگویی در پیش گرفته شود مابقی شهرها نیز آن را اجرایی می‌کنند و با این که وزارت بهداشت رئیس ستاد است اما این نافی وظایف شهرداری نبوده؛ بلکه شورا این امکان را به شهرداری داد تا از اعتبارات پیش بینی نشده و در همکاری با دیگر نهادها در زمینه کنترل کرونا و همچنین به شهروندانی از تعطیلی کسب و کارشان در آستانه عید آسیب دیده اند کمک نمایند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به پرداخت کمک هزینه 4 میلیارد و 650 میلیون تومان به دستفروشان اشاره کرد و گفت:

درپی شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای برخی اقشار از جمله دستفروشان که جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند، با پیشنهاد اعضای شورا در شورای شهر تهران و اجرای دقیق و خوب شهرداری تهران به بیش از ۴۰۰۰ دستفروش پایتخت که کسب و کارشان به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده بود کمک شد. امیدواریم بتوانیم شرایط را برای پرداخت کمک در ماه آینده هم فراهم کنیم

 

 اقدامی که صورت گرفت از آن جهت قابل تقدیراست که شهرداری تهران توانست از طریق جلب همکاری بنیاد مستضعفان برای بیش از ۴۰۰۰ دستفروش پایتخت،  یک میلیون تومان کمک مالی تهیه کرد.

نکته مهم دیگر اقدام تقدیر شهرداری تهران در پرداخت کمک ها به افراد واقعاً نیازمند بود یعنی برخلاف پرداخت یارانه که جمع کثیری از آن بهره می گیرند این کمک افرادی را در بر گرفت که دستفروش بوده در روزهای پایانی سال به دلیل شیوع کرونا کسب و کارشان دچار مشکل شد. به همین دلیل پیشنهاد شورای شهر و اقدام شهردار پایتخت کاری کم نظیر و بی نظیر نه تنها در تهران بلکه در دیگر نقاط جهان بود.

زهرا نژاد بهرام در ادامه افزود: مردم توقع دارند که از پول خودشان برای سلامت آنها هزینه کنیم؛ با اختیاری که شورای شهر به شهردار درباره هزینه ۱۰ میلیارد تومان بودجه موارد ضروری داد. این امکان برای شهرداری به وجود آمد تا با ضد عفونی وسایل حمل و نقل عمومی مانع از شیوع بیشتر کرونا شود.

این عضو شورای شهر افزود: همچنین شهرداری تهران با دور کار کردن 30 درصد از کارمندان خود نشان داد که می توان با فراهم آوردن امکانات موثر مانع از شیوع بیشتر کرونا شد. این در حالی است که با وجود کمبود نیرو در هیچ جای پایتخت نشانی آلودگی یا تعطیل شدن فعالیت های بهسازی شهری را نمی بینید. بدین معنا که شهرداری با حداقل نیرو توانسته؛ ضد عفونی، نظافت و ارائه خدمات عمومی را به نحو احسن انجام دهد.

 

نژاد بهرام در پایان با اشاره به کارنامه شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در حوزه ارائه خدمات، آموزش و  سلامت اقدامات موثری انجام داده که شایسته تقدیر است. اینکه شهرداری تهران بتواند برای سلامت شهروندان خود با حداقل امکانات و نیرو شرایط بهتری در زمان شیوع کرونا فراهم کند گام مثبتی در زمینه مدیریت شهری است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر