کد خبر: 81060
A

هک شدن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، از مشخصات کاربری تا شماره تلفن/ رسپینا ، موبوگرام و تلگرام طلایی، سامانه شکار متهمان اصلی!

محققین وبسایت comparitech گزارش دادند که اطلاعات حدود ۴۲میلیون کاربر ایرانی تلگرام، که از نسخه های غیر رسمی تلگرام (مثل هاتگرام و طلاگرام) استفاده میکردند، هک شده و درز پیدا کرده است. این اطلاعات شامل یوزرآیدی، یوزرنیم، نام کامل، عکسهای پروفایل و شماره تلفن اکانت تلگرام این کاربران میشود. حتی کسانی که از نسخه‌های غیرسمی تلگرام استفاده نکرده‌اند هم در لیست دیده می‌شوند. زیرا اطلاعات آنها در دفترچه تلفن دیگران که از نسخه‌های غیر رسمی استفاده کرده‌اند، وجود دارد. این اطلاعات در سامانه (ظاهرا) حاکمیتی شکار ذخیره شده بوده تا تنها با دانستن شماره کاربری (یوزرآیدی) هر اکانت تلگرام، بتوان به مشخصات حقیقی آن دست یافت. حال با هک و منتشر شدن این اطلاعات، هر کسی میتواند از آنها برای هر کاری (مخصوصا فیشینگ) استفاده کنند.

 هک شدن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، از مشخصات کاربری تا شماره تلفن/ رسپینا ، موبوگرام و تلگرام طلایی، سامانه شکار متهمان اصلی!
محققین وبسایت comparitech گزارش دادند که اطلاعات حدود ۴۲میلیون کاربر ایرانی تلگرام، که از نسخه های غیر رسمی تلگرام (مثل هاتگرام و طلاگرام) استفاده میکردند، هک شده و درز پیدا کرده است.

 

این اطلاعات شامل یوزرآیدی، یوزرنیم، نام کامل، عکسهای پروفایل و شماره تلفن اکانت تلگرام این کاربران میشود.

 

حتی کسانی که از نسخه‌های غیرسمی تلگرام استفاده نکرده‌اند هم در لیست دیده می‌شوند. زیرا اطلاعات آنها در دفترچه تلفن دیگران که از نسخه‌های غیر رسمی استفاده کرده‌اند، وجود دارد. 
این اطلاعات در سامانه (ظاهرا) حاکمیتی  شکار ذخیره شده بوده تا تنها با دانستن شماره کاربری (یوزرآیدی) هر اکانت تلگرام، بتوان به مشخصات حقیقی آن دست یافت. حال با هک و منتشر شدن این اطلاعات، هر کسی میتواند از آنها برای هر کاری  (مخصوصا فیشینگ) استفاده کنند.

مسئولیت عواقب چنین اتفاقی بر عهده‌ی صاحبان تلگرام طلایی و... می‌باشد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر