کد خبر: 81297
A

ماجرای انتشار خبر گورجمعی جان باختگان کرونایی در پاکدشت چه بود؟

طی روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می دهد گورهای جمعی توسط سپاه در دهِ امام شهرستان پاکدشت بود که به سرعت تکذیب شد.

ماجرای انتشار خبر گورجمعی جان باختگان کرونایی در پاکدشت چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرهای مربوط به دفن جان باختگان کرونایی و عدم برگزاری هرگونه مراسمی به علت جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا سبب شده تا برخی شبکه های معاند اخبار و ویدیوهای کذبی در این ارتباط منتشر کنند که یکی از آنها کلیپ مربوط به دفن جمعی جان‌باختگان کرونایی به وسیله سپاه در شهرستان پاکدشت است.

با شیوع کرونا در کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و ایمنی برای جان باختگان این بیماری توسط مسوولان کشور سبب شده تا برخی سودجویان با انتشار اخبار کذب و نادرست مبنی بر حفر گورهای  جمعی برای به خاک سپردن جان باختگان کرونایی در شبکه های مجازی وابسته به معاندین اذهان عمومی به خصوص خانواده های جان باختگان را آزار دهند. یکی از این اخبار منتشر شده ساخت کلیپی است که نشان می دهد گورهای جمعی توسط سپاه در دهِ امام شهرستان پاکدشت بود که به سرعت تکذیب شد.

پس از انتشار این تصاویر و ویدئوی ساختگی رسانه ها و خبرگزاری های معتبر با بررسی های به عمل آمده از مسوولان ذیربط دریافتند که خبر حفر گورهای جمعی به دستور سپاه برای دفن جمعی جان باختگان کرونایی در شهرستان پاکدشت کذب و شایعه ای بیش نبوده است و ویدوئوی منتشر شده تنها تصاویری از خاک‌برداری محل دفن جان باختگان کرونایی به صورت مجزا را نشان می دهد و ادعای حفر گورهای جمعی به وسیله شبکه های معاند مطرح شده است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر