کد خبر: 81440
A

مینو محرز: ما نمی‌دانیم که بیماری در چین مهار شده است یا خیر؟/ به آمار‌هایشان هم نمی‌شود اتکا کرد

عضو کمیته ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ کشور می‌گوید بیماری کرونا ثابت کرده‌ است که میزان کشندگی و قدرت سرایتش بسیار بالاتر از گفته‌های چین است.

مینو محرز: ما نمی‌دانیم که بیماری در چین مهار شده است یا خیر؟/ به آمار‌هایشان هم نمی‌شود اتکا کرد

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه شهروند نوشت: «مینو محرز» در واکنش به اظهارات سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص آمارها و گزارش‌های چین در رابطه با کرونا که به نوعی شوخی تلخ با جهان است، گفت: «صحبت‌های زیادی در این‌ باره می‌شود و در هر صورت از چین انتظار نمی‌رود که آمار و اطلاعات دقیقی ارایه بدهد. در حال حاضر هم نتایج بسیاری از مقالاتشان را پس می‌گیرند. آمار و مطالعات آنها خیلی درست نبوده است.»

او ادامه داد: «رفتار ویروس پس از آن که در همه جای دنیا شایع شد، نشان داد مانند آن چه چین گزارش می‌داده، نیست. دو احتمال وجود دارد: یا ویروس جهش پیدا کرده و قوی‌تر شده است، یا آنها در ارایه اطلاعات کم‌کاری کرده‌اند.»

محرز گفت: «از لحاظ علمی آن چه من می‌دانم این است که آمار و گزارش‌های آنها، خیلی درست نبوده است. البته نمی‌توانیم بگوییم که خسارات ما به دلیل اظهارات چین بوده، بالاخره نوع بیماری در کل دنیا پیچیده است اما بیماری ثابت کرده‌ که میزان کشندگی و قدرت سرایتش بسیار بالاتر از گفته‌های چین است.»

عضو کمیته ملی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ادامه داد: «باید ببینیم چه کسی اطلاعات درستی می‌دهد. معلوم نیست که مساحت شیوع تنها ووهان بوده باشد. ما نمی‌دانیم که بیماری در چین مهار شده است یا خیر؟ با سابقه‌ای که از مطالعات علمی آنها داریم، می‌دانیم که به آمار‌هایشان هم نمی‌شود اتکا کرد. به ‌هر حال آمار را خودِ چین می‌دهد، کس دیگری نیست که برود در چین و مشاهدات را گزارش کند. بیماری وسعت بسیار بیشتری از گزارش‌های چین دارد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر