کد خبر: 81680
A

معاون مطبوعاتی: بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌ها ادعای کذب است/ باید از تعداد دقیق خبرنگاران فعال مطلع شده و سپس بیمه آنها را رد کنیم

محمد خدادی گفت: اگر مردم حرف رسانه‌ها را قبول نداشتند، در ایام عید شاهد خانه نشینی شان نبودیم.

معاون مطبوعاتی: بی‌اعتمادی مردم به رسانه‌ها ادعای کذب است/ باید از تعداد دقیق خبرنگاران فعال مطلع شده و سپس بیمه آنها را رد کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مهمترین اتفاقات حوزه رسانه در سال ۹۸ به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مهمترین اتفاق سال گذشته این بود که توانایی جریان رسانه، هوشمندی و مهارت آنها در داخل کشور به اثبات رسید. رسانه‌ها ثابت کردند که مفهوم کامل منافع و امنیت ملی را می‌دانند و با تمام کاستی‌ها از اول سال با شروع سیل تا آخر سال که کرونا بود،همراه با مردم پیش رفتند.

وی در واکنش به برخی از حواشی مبنی بر بی اعتمادی مردم به رسانه‌ها اظهار کرد: این ادعا کاملا بی اساس و کذب است، زیرا اگر اینطور بود و مردم حرف رسانه‌ها را قبول نداشتند، در ایام عید شاهد خانه نشینی آنها نبودیم. اعضای ستاد مقابله با کرونا که خودشان نمی‌توانند درب تک تک منازل را بکوبند و با مردم صحبت کنند، این رسانه‌ها هستند که مطالب و دستورات را منتقل می‌کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر وقت که رسانه‌ها خوب عمل کردند مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها داشته و هرزمان هم که بد عمل کردند اعتمادشان کمتر شده است، اما باز هم رسانه‌ها مقصر نیستند، زیرا رسانه که خودش اتفاقی را رصد یا مدیریت نمی‌کند بلکه فقط منتشر کننده است. تا زمانی هم که رسانه وجود دارد حواشی پایدار است و ما خودمان باید ببینیم که مسیر پیشرفت داشته ایم یا خیر.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار خبرکذب از سوی رسانه های معاند تولید می شود، ادامه داد: هدف این اخبار دروغ چیست؟ امروزه خبرنگاران قبل از مردم مورد هدف دشمن قرار گرفته اند و بی اعتبار می‌شوند. به نظر شما عربستان و انگلیس چرا پول می‌دهند و رسانه درست می‌کنند؟ آیا پولی که آن‌ها هزینه می‌کنند در راستای منافع مردم ماست؟ خیر، بلکه آنها قصد دارند که وزارت خارجه، وزارت ارشاد، خبرنگاران و... ایران را ناتوان جلوه دهند و در کل ناکارآمدی کشور ایران هدف این رسانه هاست.

خدادی در پاسخ به اینکه پس شما از عملکرد رسانه‌ها در سال ۹۸ دفاع می‌کنید، گفت: ما راضی هستیم البته که بخشی از نواقص و کمبود‌ها همچنان پابرجاست. در مهارت همچنان دچار مشکل هستیم، همچنان پوشش را به سوژه یابی ترجیح می‌دهیم. در حال حاضر جریان رسانه، کارکرد کمی دارد که باید کیفی شود. میزان تاثیرگذاری تولیدات رسانه پایین آمده، چون گرفتار کمیت شده اند و تعداد رسانه‌ها همچنان اختلال ایجاد می‌کند.

وی در خصوص کمک به رسانه‌ها در این ایام بیان کرد: ما از رسانه‌ها خواستیم که به جای چاپ نسخه کاغذی به صورت پی دی اف منتشر شوند. همچنین برای رسانه‌هایی که در ایام عید فعال بودند کمک جداگانه‌ای خواهیم داشت.

معاون مطبوعاتی در خصوص افزایش سرانه بیمه برای خبرنگاران در سال جدید اظهار کرد: هنوز آمار متقاضیان را به صندوق نداده ایم. اما تلاشمان صددرصدی است. ما مشکل بیمه نداریم مشکل راستی آزمایی خبرنگاران است. باید از تعداد دقیق خبرنگاران فعال مطلع شده و سپس اسامی آنها را برای بیمه ارسال کنیم./باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر