کد خبر: 81795
A

۴۹ مبتلا و ۲فوتی براثر کرونا در اتوبوسرانی تهران

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران از ابتلای 49 نفر و فوت دو نفر از پرسنل این شرکت بر اثر ابتلا به کووید 19 خبر داد.

۴۹ مبتلا و ۲فوتی براثر کرونا در اتوبوسرانی تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ حمود ترفع در تشریح آخرین اقداماتی که در سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران در مقابله با کرونا انجام شده است افزود: سعی کردیم با آغاز فعالیت دو سوم کارمندان از روز شنبه هفته جاری با ظرفیت کامل خدمت رسانی به شهروندان را به ویژه در خطوط تندرو داشته باشیم. تعداد زیادی از خطوط ما هنوز مطابق با روزهای عادی مسافر ندارند اما خطوط تندرو در این ایام حجم زیادی از مسافر را جابجا می‌کند به شکلی که در خط یک و 7 تندرو تعداد زیادی مسافر در این روزها جابجا شده که برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی از خط 4 که بیشتر مسیر بزرگراهی را طی می‌کند و با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها مسافر کمتری دارد برای خطوط پر مسافری همچون خط یک و 7 کمک بگیرید.

وی ادامه داد: البته در برخی اوقات شهروندان نیز رعایت نمی‌کند به شکلی که مثلا در ایستگاه چهار راه ولیعصر که خطوط مترو و تندرو با یکدیگر تلاقی دارند و جزو ایستگاه‌های پر مسافر است شهروندان رعایت نمی‌کنند. اتوبوس‌های خالی به حد کافی بین مسیر پیش بینی کردیم اما گاهی مردم برای سریعتر رسیدن حاضر به رعایت فاصله اجتماعی نیستند و سوار اتوبوس پر می‌شوند. حتی گاهی دو اتوبوس به صورت هم زمان به ایستگاه می‌رسد ولی شهروندان همان اتوبوس اول که شلوغ است را سوار می‌شوند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کنده شدن علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های خطوط تندرو اشاره کرد و افزود: بسیاری از علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در پایان شیفت کاری نبودند البته نمی‌گویم این علایم به عمد کنده شده است.

وی در خصوص آمار جابجایی مسافر در خطوط اتوبوسرانی در شرایط کنونی گفت: در مواقع عادی بین یک میلیون و 800 هزار نفر تا دو میلیون نفر جابجایی در خطوط اتوبوسرانی داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به کمتر از 300 هزار نفر رسیده است ما بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های خود ر ا به کار گرفتیم که این موارد حاکی از تحقق فاصله گذاری اجتماعی به صورت خودکار است اما تراکم در خطوط تندرو زیاد است.

ترفع در خصوص آمار مبتلایان و فوتی‌های سازمان اتوبوسرانی گفت: پیشتر بیش از 50 نفر از پرسنل ما کرونا مثبت بودند اما درحال حاضر 49 نفر از پرسنل ما کرونا مثبت هستند که تعدادی از آنها بهبود پیدا کردند همچنین 28 نفر با توجه به اجرای طرح غربالگری مشکوک به ابتلای این بیماری داریم تعداد فوتی‌های ما همچنان همان دو نفر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر در اجرای طرح فاصله گذاری در سازمان اتوبوسرانی گفت: به هیچ عنوان تاخیری وجود نداشته و به محض ابلاغ این مقررات همه موارد اجرا شد و صندلی‌ها و کف اتوبوس‌های تندرو همگی علامت گذاری شدند حتی ایستگاه‌های خطوط تندرو از شنبه هفته جاری عمدتا علامت گذاری شدند و ناوگان کمکی را برای تحقق این امر به کار گرفتیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از روز شنبه هفته آینده با توجه به این که وضعیت به حالت عادی و قبل از اسفند ماه برمی‌گردد هر چقدر علامت گذاری‌ها هم انجام شود رعایت آنها با توجه به تعداد ناوگان و تراکم مسافر شاید امکان پذیر نباشد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خصوص استفاده از اتوبوس‌های بین شهری در داخل شهر گفت: ناوگان اتوبوس‌های بین شهری و بهره گیری از آنها در داخل شهر پیشنهادی بود که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها و همچنین وزارت راه مطرح شد اما استفاده از این اتوبوس‌ها در خطوط عادی کار سختی است. یکی از مشکلات موجود نصب دستگاه‌های کارت خوان برای این اتوبوس‌ها است امکان نصب این دستگاه‌ها بر روی این اتوبوس‌ها فراهم نیست و برای دریافت کرایه نقدی نیز با توجه به تشدید اپیدمی ممنوعیت داریم. بهره گیری از این اتوبوس‌ها برای خطوط تندرو نیز با توجه به این که کرایه در ایستگاه‌ها دریافت می‌شود تقسیم این پول میان آنها کار پیچیده‌ای است ضمن این که اتوبوس‌های بین شهری راست در هستند در حالی که خطوط بی آرتی براساس چپ دست طراحی شده است. گذشته از این موارد از روز شنبه سفرهای بین شهری از سر گرفته می‌شود و این اتوبوس ها باید در محل کار خود حاضر شوند.

وی در خصوص تامین 500 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز تصریح کرد: 10 سال است که خواهش و تمنا از دوستان دولت داریم که اتوبوس‌های تهران فرسوده است و سه هزار دستگاه اتوبوس در این شهر کمبود داریم به این ترتیب برای شرایط غیر کرونایی حدود 9 هزار دستگاه اتوبوس در تهران نیاز داریم. هنگامی که رئیس جمهور موضوع کمک برای خرید اتوبوس‌های جدید را مطرح کردند بلافاصله این موضوع را پیگیری کردم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که کارخانه‌های تولید اتوبوس در داخل و خارج کشور تنها براساس سفارش مشتری تولید خود را انجام می‌دهند لذا این که 500 اتوبوس آماده وجود داشته باشد که ما خریداری کنیم تنها براساس انعقاد قرارداد و برای ماه‌های آتی امکان پذیر است.

ترفع در پاسخ به سوالی در خصوص رزرو صندلی‌های اتوبوس نیز تصریح کرد: شرکتی استارتاپی نرم افزاری برای اجرای این طرح تهیه کرده و خودش تعدادی وسایل نقلیه نیز خریداری کرده اما کار این شرکت به فعالیت اتوبوسرانی مربوط نیست وما هیچ ناوگانی در اختیار آنها قرار ندادیم. در این ایام تماسی با ما داشتند که برای تحقق فاصله اجتماعی در خطوط پر مسافر به ما کمک کنند قطعا شهرداری تهران از این شرکت و تمامی شرکت‌های که بتواند کمک کنند برای همکاری استقبال می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر