کد خبر: 81829
A

غلامحسین اسماعیلی: نامه درخواست هنرمندان برای آزادی یک متهم هنرمندانه نبود

سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به نامه درخواست تعدادی از هنرمندان برای آزادی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: این نامه هنرمندانه نبود و از متهم اقتصادی تمجید شده بود.

غلامحسین اسماعیلی: نامه درخواست هنرمندان برای آزادی یک متهم هنرمندانه نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران در مورد نامه برخی از هنرمندان در مورد آزادی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: این نامه، هنرمندانه نبود؛ در این نامه از کسی که حداقل در مظان اتهامات اقتصادی است تعریف و تمجیدهایی شده؛ البته حکم این پرونده هنوز صادر نشده و نمی‌توان جزئیات را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این نامه عدم شفافیت در جمع‌آوری امضا نیز وجود داشت، برخی گفتند ما اصلاً امضا نکردیم و نکته بعدی انتشارش در فضای مجازی بود. اگر یک جمعی نامه‌ای به یکی از مقامات می‌نویسند باید صبر کنند تا در چارچوب ضوابط قانونی موضوع بررسی شود.

اسماعیلی درباره تفاوت متن نامه‌ای که به قوه قضائیه آمده با متن نامه منتشر شده در فضای مجازی، گفت: دو متن را با هم مقایسه نکردم و متن نامه‌ای که به قوه قضائیه آمده را دیدم. ما به حکم قانون و بر اساس عدالت در این پرونده و پرونده‌های دیگر تصمیم خواهیم گرفت.

وی گفت: این پرونده هنوز منتهی به صدور رأی نشده و در دادسرا است و کار تحقیقات ان انجام می‌شود.

اسماعیلی افزود: این پرونده بسیار گسترده است که تعدادی از متهمان آن محکوم شدند، اما در خصوص این فرد مورد نظر، هنوز رسیدگی کامل قضائی انجام نشده است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره محکومان دیه و مهریه در شرایط کرونایی و عدم توانایی پرداخت آن گفت: نحوه اجرای محکومیت‌ها منبعث از وضعیت اقتصادی و میزان درآمد محکوم علیه است، وقتی به هر دلیل درآمد محکوم علیه کاهش پیدا کند همکاران قضائی این توجه را دارند.

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته که رئیس قوه قضائیه با رؤسای دادگستری و دادستان‌ها توصیه‌هایی در ارتباط با دادرسی در ایام شیوع ویروس کرونا داده شد که یکی از آنها محکومان مالی و محکومان غیرعمد مثل دیه و مهریه است که حتماً عنایت لازم را داشته باشند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اعطای بخشی از درآمد مسئولان عالی قضائی در ارتباط با کمک به آسیب دیدگان از کرونا گفت: پیشگام این موضوع رهبر انقلاب بودند. بخش‌هایی از جامعه و مردم این خواسته رهبری را اجابت کردند. مسئولان قوه قضائیه نیز تصمیم گرفتند ۲۰ درصد از حقوقشان را به مدت ۳ ماه به نیازمندان آسیب دیده کرونا اختصاص دهند./ مهر

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر