کد خبر: 81906
A

اطلاعیه شماره پنج کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا/ آخرین مهلت اصناف کم خطر برای دریافت مجوز آغاز به کار اعلام شد

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ شماره پنج خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم‌خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، مؤکدا خواست تا به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.

اطلاعیه شماره پنج کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا/ آخرین مهلت اصناف کم خطر برای دریافت مجوز آغاز به کار اعلام شد

به گزارش دیده بان ایران؛ در این اطلاعیه ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر  همراه با التزام به رعایت دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درسراسر کشور و از تاریخ ۳۰ فروردین در تهران برای  اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آمده است:

۱.همچنان تاکید می‌شود موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.
۲ .مجددا تاکید می شود درخانه بمانید مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه بصورت موقت شوید، دراین صورت  حتما  رعایت و اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.
۳.اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، تنها  تا ساعت ۲۴ روز ۵شنبه ۲۸فروردین فرصت دارند در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام نمایند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی و  در یافت کد می توانند شروع به فعالیت کنند .
۴. تاکید می گردد با اصنافی که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد و دریافت کد نمایند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند، توسط دستگاههای نظارت بصورت قاطع صورت خواهد گرفت

۵. بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی - بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحدهای صنفی کم خطر درشیوع کرونا واجرای  دقیق دستورالعمل های بهداشتی مصوب و متعهد شده  اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان  خواهند کرد.
۶.فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت ها و تجمع    بعنوان فعالیت های پرخطر  تعطیل اعلام شده اند، کماکان تعطیل هستند. (آرایشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها، هتل ها، استخر، باشگاه های بدنسازی و ورزشی، سینماها و...)
۷. تمام هموطنان می توانند برای اطلاع ازدستورالعمل های بهداشتی  و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان  به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک markazsalamat.behdasht.gov.ir    مراجعه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر