کد خبر: 82137
A

امکان حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها فراهم شد

امکان حضور دانشجویان دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های دانشگاهی، بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، فراهم شد.

امکان حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها فراهم شد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ امکان حضور دانشجویان دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های دانشگاهی، بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، فراهم شد.

از زمان شیوع ویروس کرونا و توقف آموزش های حضوری در دانشگاه‌ها، تصمیم‌گیری‌های متعددی در خصوص ادامه کلاس‌های درس به شیوه الکترونیکی اتخاذ شده است و دانشگاه‌ها در آستانه سومین ماه اجرای این شیوه آموزشی قرار گرفته‌اند.

وزارت علوم همواره تاکید دارد که شیوع کرونا، دانشگاه‌ها و خدمات رسانی به دانشجویان را تعطیل نکرده است بلکه فقط کلاس‌های درس و خوابگاه‌ها تعطیل شده اند.

حتی در روزهای گذشته نیز دانشجویان دکتری که نیازی به خوابگاه نداشتند، برای انجام امور آزمایشگاهی و عملی یا سایر موارد آموزشی و پژوهشی به دانشگاه ها مراجعه کرده اند.

امروز رییس جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره بازگشایی دانشگاه ها اعلام کرد که در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته نشده است جز این که دانشگاه‌ها در زمینه تحصیلات دکتری می‌توانند حضوری فعالیت آموزشی داشته باشند اما بقیه موارد به همان صورت قبلی می‌ماند تا در آینده ببینیم شرایط چه خواهد شد. فعلا به همان صورت کلاس‌های مجازی و غیرحضوری ادامه پیدا می‌کند. 

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها درباره شیوه حضور دانشجویان دکتری در محیط های دانشگاهی بخشنامه ای ابلاغ کرد و یک نسخه از این بخشنامه در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت که به این شرح است:

- دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجاز هستند از آغاز اردیبهشت ماه ۹۹ امکان حضور دانشجویان دوره دکتری خود را با لحاظ شرایط زیر در دانشگاه ها فراهم آورند.

- کلاس های درسی ترجیحاً به صورت الکترونیکی برگزار می شود مگر به تشخیص استاد و به منظور رفع اشکال با رعایت فاصله افراد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کلاس های بزرگ و دارای تهویه مناسب.

- دانشجویانی که برای پیشبرد و انجام رساله خود نیاز به حضور و فعالیت در آزمایشگاه و کارگاه دارند، می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی و تا حد امکان به صورت تک نفره از فضای آزمایشگاه یا کارگاه استفاده کنند. در صورت لزوم، ساعات کاری آزمایشگاه و کارگاه بین دانشجویان توزیع و برنامه حضور آنها در روزها و زمان های مختلف تنظیم شود.

- قبل و بعد از حضور هر دانشجو در آزمایشگاه و کارگاه، قسمت های مورد استفاده و تجهیزات و وسایل به نحو موثر ضدعفونی شود.

همه این دانشجویان برای حضور در محیط دانشگاه ملزم به دریافت گواهی سلامت از مراکز بهداشتی هستند.

- تلاش شود تا دوره ها و رشته های نظری به صورت مجازی برگزار شده و الزامی به حضور فیزیکی دانشجویان نباشد.

 علی اکبر صفوی، رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که امکان بازگشایی کلاس های درس تا پایان خردادماه ضعیف است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر