کد خبر: 82335
A

شهردار مشهد: مدیریت شهری مشهد نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه هاست

مدیریت شهری مشهد در سال 99 بر چهار موضوع حمل ونقل پاک، کاهش آسیب های اجتماعی، رسیدگی بیشتر به مناطق کم برخوردار و اقدامات مستمر و قوی در مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا متمرکز خواهد بود که این امر نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه ها است.

شهردار مشهد: مدیریت شهری مشهد نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه هاست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهردار مشهد در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد درسال ۹۹ افزود:  در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که موضوعی کاملا بین دستگاهی است باید کارگران ساختمانی، کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خواب نیز مورد توجه قرارگیرند.

 

محمدرضا کلائی گفت: یکی دیگر از اهداف ما در سال ۹۹ دست یابی به حمل ونقل پاک و برقی کردن اتوبوس ها، تاکسی‌ها وبهره مندی حمل ونقل باری از موتوربرقی است که امیدواریم در این مسیربه توفیق نسبی دست پیدا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا در سال جاری با برقراری انسجام و هماهنگی میان همه دستگاه‌ها رسیدگی و توجه بیشتری به مناطق کم برخوردارشهر داشته باشیم.

 

کلائی گفت: همچنین ادامه اقدامات مستمر و قوی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا موضوع مهم دیگری است که در سال ۹۹ مورد توجه شهرداری مشهد قراردارد.

 

شهردارمشهد با تشکر از حمایت‌های استاندار و فرمانداراز اقدامات شهرداری افزود: از همه دستگاه‌ها تقاضا دارم تا در دست یابی به موفقیت در این چهار محورمدیریت شهری را یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه فرماندارمشهد تحقق ۹ راهبرد را ازمدیریت شهری درسال ۹۸ خواستار شده بود، گفت: اولین موضوع یکپارچه دیدن شهر مشهد و شهرستان مشهد از سوی مدیریت شهری بود که اعتقاد داریم مجموعه مشهد، حریم و مجموعه‌های دیگر شهرستان را نمی‌توان جدا ازیکدیگردید، لذا سعی کردیم وظایف خود را فارغ ازخط مرزی انجام دهیم.

 

شهردار مشهد افزود: موضوع دوم؛ توجه به مناطق کم برخوردار و بحث بازآفرینی شهری بود که به آن ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حرکت درچهارچوب معین اقتصادی شهرستان مشهد از سوی مدیریت شهری سومین موضوعی بود که فرمانداری و شخص استاندار درسال ۹۸ برآن تاکید داشتند که در این مسیربه موضوعات و برنامه ریزی‌های کلان توجه کرده ایم.

 

کلائی توجه به موضوعات سایر دستگاه‌ها را از دیگر راهبرد‌های مورد درخواست فرمانداری مشهد عنوان کرد وافزود: در این راستا در سال ۹۸ سعی کردیم با محوریت فرمانداری مشهد موضوعاتی که در گذشته مغفول مانده بود را به سرانجام برسانیم.

 

شهردارمشهد گفت: یکی دیگر از درخواست‌های فرمانداری از مدیریت شهری مشهد، کمک به برگزاری انتخابات بود، که موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شد و خوشبختانه این انتخابات در دوم اسفند به خوبی برگزار شد و یکی از بهترین، منظم‌ترین و عادلانه‌ترین انتخابات بود.

 

وی افزود: ششمین موضوعی که فرمانداری مشهد درسال ۹۸ از مدیریت شهری خواسته بود تا به آن توجه بیشتری شود پیشبرد برنامه‌های اجتماعی شهرستان مشهد بود که شهرداری سال گذشته اقدامات خوبی درحوزه ساماندهی معتادان متجاهرو سایر مظاهر آسیب‌های اجتماعی انجام داد و این موضوع در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت.

 

شهردار مشهد گفت: افزایش سطح کیفیت خدمات به مردم در شهرستان مشهد، یکی دیگر ازموضوعاتی بود که فرمانداری از شهرداری خواستار توجه بیشتر به آن شده بود که در این راستا سعی کردیم حوزه‌های حمل ونقل، خدمات شهری و پسماند را بیشتر مورد توجه قراردهیم.

 

کلائی افزود: یکی دیگر از مواردی که فرماندارمشهد بر تمرکز شهرداری روی آن تاکید داشت توجه به رفع معضلات گروه‌ها و مناطق کم برخوردارتر شهرستان مشهد بود که در این راستا مدیریت شهری به بازآفرینی محلات کم برخوردارتر ورود پیدا کرده و به مناسب سازی محلات برای تردد معلولان توجه کرده است.

 

وی گفت: نهمین موضوع پاسخگویی، شفافیت، مبارزه با فساد و توجه به خواسته‌های شهروندان از سوی شهرداری مشهد بود که درکنارسامانه فاش، نرم افزار "چشم شهر" نیز درسال گذشته رونمایی شد.

 

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: علی رغم رکود اقتصادی، آسیب‌های ناشی ازشیوع ویروس کرونا معتقدم با توجه به شرایط شهرستان مشهد و پشتیبانی مسئولان استان و هم افزایی و همدلی که وجود دارد می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر