کد خبر: 82388
A

رئیس سازمان سنجش: زمان برگزاری کنکور، وابسته به تقویم آموزش و پرورش است / کنکور ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد

رئیس سازمان سنجش گفت: نمی‌توان زمان برگزاری کنکور را اعلام کرد چراکه آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است. خدایی بیان کرد: هر زمان که آموزش و پرورش تقویم امتحانات نهایی را روی سایت خود به صورت رسمی و دقیق اعلام کند آن زمان شورای سنجش و پذیرش شروع به تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش: زمان برگزاری کنکور، وابسته به تقویم آموزش و پرورش است / کنکور ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس سازمان سنجش گفت: نمی‌توان زمان برگزاری کنکور را اعلام کرد چراکه آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای برگزار کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: هنوز نمی‌توان زمان برگزاری کنکور سراسری را اعلام کرد به این دلیل که آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.

خدایی بیان کرد: هر زمان که آموزش و پرورش تقویم امتحانات نهایی را روی سایت خود به صورت رسمی و دقیق اعلام کند آن زمان شورای سنجش و پذیرش شروع به تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهد کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری کنکور گفته است: پس از برگزاری امتحانات نهایی نیازمند ۳ هفته فرصت برای برگزاری کنکور سراسری هستیم که با این وجود زمان برگزاری کنکور سراسری به هفته سوم تیر موکول می‌شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با وجود گذشت ۲ ماه از تعطیلی مدارس و نزدیک شدن به کنکور سراسری هنوز آموزش و پرورش تصمیمی قطعی برای برگزاری امتحانات نهایی اتخاذ نکرده است.

در صورتیکه دانش آموزان زیادی امسال کنکور دارند و علاوه بر مشکلاتی که آموزش مجازی برای آن‌ها به وجود آورده و بر اضطراب آن‌ها افزوده، مشخص نبودن زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری نیز آن‌ها را در سردرگمی فرو برده و باعث اعتراض آن‌ها شده است. در این شرایط سازمان سنجش و خیل عظیم شرکت کنندگان در کنکور منتظر اتخاذ تصمیمی از سوی آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات هستند.

این بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش در حالی است که وزارت علوم نیز شرایطی مشابه این وزارتخانه را دارد، ولی نحوه برگزاری امتحانات را از حدود چند روز پیش اعلام کرده است تا دانشجویان را از سردرگمی بیرون آورد.

بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش مقرر است کنکور سراسری سال ۹۹ در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر