کد خبر: 82552
A

شهردار اسبق تهران ۱۴ اردیبهشت‌ماه محاکمه می شود

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، به اتهام قتل همسر دومش به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

شهردار اسبق تهران ۱۴ اردیبهشت‌ماه محاکمه می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ در پی نقض حکم قتل عمد نجفی برای دومین‌بار در دیوان‌عالی کشور، پرونده  دوباره به دادگاه کیفری استان تهران برگشت و این‌بار شعبه ۱۰ مسئول رسیدگی به آن شد. بر اساس گزارش خبرنگار ما، نجفی ۱۴ اردیبهشت‌ماه محاکمه خواهد شد.

نجفی ۷ خردادماه سال گذشته همسر دومش، میترا استاد را به ضرب گلوله به قتل رساند. او از همان ابتدا مدعی شد شلیک عمدی نبوده ‌است. نجفی بر این ادعا در جلسات رسیدگی نیز پافشاری کرد، ولی شعبه ۹ نظر او را نپذیرفت و او را به قصاص محکوم کرد.

چند روز بعد از صدور حکم قصاص، اولیای‌دم اعلام گذشت کردند، اما نجفی همچنان به رأی صادره اعتراض و دیوان‌عالی کشور نیز رأی را نقض و گفته‌های نجفی درخصوص غیرارادی‌بودن شلیک را درست ارزیابی کرد. شعبه ۹ یک‌بار دیگر نجفی را در قتل عمد مجرم تشخیص داد و او را به هفت سال و هشت ماه حبس محکوم کرد.

رأی صادره دوباره مورد اعتراض قرار گرفت و با توجه به اینکه کارشناسان اعلام کرده بودند شلیک مستقیم نبوده ‌است، ضمن اینکه کارشناسان نتوانستند به اتفاق‌نظر برسند که گلوله‌ای که وارد قلب شده کدام گلوله بوده و علت دفرمه‌شدن گلوله را نیز تشخیص ندادند، بنابراین شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور یک‌بار دیگر بر شبه‌عمدبودن قتل تأکید کرد و با نقض رأی صادره پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران بازگرداند و این‌بار پرونده در شعبه ۱۰ به ریاست قاضی متین‌ راسخ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر