کد خبر: 82638
A
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ:

شناسایی سه تونل زیر زمینی در املاک خصوصی/ شهرداری و سازمان آب به مسئله شهرهای زیرزمینی ورود کنند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به برخی تونل های زیر زمینی معتادین، ایجاد محل هایی برای پاتوق را جرم دانست و از مالکین این زمین ها خواست تا مسیرها را مسدود کنند.

شناسایی سه تونل زیر زمینی در املاک خصوصی/ شهرداری و سازمان آب به مسئله شهرهای زیرزمینی ورود کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، با اشاره به حضور معتادین در سطح پایتخت و در تونل‌های زیرزمینی گفت: تا این لحظه تونل‌هایی در سطح شهر و در ملا عام مشاهده نشده است که تبدیل به پاتوق افراد معتاد شود.

او افزود: این تونل‌ها صرفا در زمین هایی است که مالک شخصی دارد. تاکنون سه حفره رصد شده که بر اثر ریزش زمین و بارندگی و رطوبت بوجود آمده‌اند و هر سه نیز در ملک خصوصی هستند. 

سرهنگ حسنوند اظهار کرد: در زیر این حفره‌ها نیز یک قنات وجود داشته و بدین سبب تبدیل به محلی برای زندگی افراد معتاد شده است. نیروی انتظامی با حفره‌هایی که از این دست وجود داشته باشد قطعا برخورد خواهد کرد و افراد ساکن در این محل‌ها را به مکان مناسب که توسط دستگاه‌های زیربط تاسیس شده است، منتقل می‌کند.

او ادامه داد: در مواردی نیز که زمین‌های برای مالکین غیرخصوصی است، نهاد مربوطه باید راسا عمل کرده و درخواست پاکسازی محل را از نیروی انتظامی بدهد و سپس بوسیله نهاد مربوطه که مالک زمین است این قبیل تونل‌ها مسدود شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تشریح محل تجمع معتادین در زیر زمین عنوان کرد: آنچه که این روزها خبرهایی مبنی بر آن پخش و تحت عنوان شهرهای زیرزمینی خبرساز شده در محل جنبی پارک محله شوش در جنوب تهران بوده که در بررسی‌های انجام شده پیرامون آن دیوارهایی وجود دارد و تا این لحظه مالک این زمین مشخص نشده است.

او افزود: در این زمینه با شهرداری مکاتباتی انجام شده تا مالکش مشخص شده و اقدامات لازم در راستای سامان‌دهی صورت گیرد. طبق آخرین اخبار، شهرداری افراد حاضر در آن حفره‌ها را به مراکز خود منتقل کرده و سامان‌دهی انجام شده و ورودی این حفره‌های مسدود شده است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: تبدیل مکان‌هایی به پاتوق معتادین تخلف محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در آن محل‌ها توزیع مواد مخدر نیز صورت می‌گیرد این امر جرم تلقی می‌شود. در این راستا اگر موارد دیگری در املاک خصوصی وجود داشته باشد با دستور مقام قضایی ورود خواهیم کرد و مالک خصوصی نیز موظف است که حفره‌ها را مسدود و زمین خود را سامان‌دهی کند تا به محلی برای تجمع افراد معتاد بدل نشود.

سرهنگ حسنوند در پایان با اشاره به مسئولیت سازمان آب در قبال این شهرهای زیرزمینی گفت: این حفره‌ها به یکی از قنات‌های قدیمی تهران ختم می‌شود بنابراین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب، مسئول مستقیم این امر  هستند. تخصص موارد مربوط به قنات و آب در حوزه نیروی انتظامی نیست و سازمان آب و فاضلاب باید در این زمینه اقدام کند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر