کد خبر: 82654
A

عضو شورای شهر: ستاد کرونا در بازگرداندن مردم به اشتغال عجله کرد/ درباره جان مردم باید با حساسیت بیشتری برخورد کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ستاد کرونا در بازگرداندن مردم به اشتغال روزمره و امور عادی عجله کرد، گفت: امیدواریم دولت تدبیری بیندیشد و موضوع را با تعطیل کردن مجدد برخی کسب و کارها مدیریت کند.

عضو شورای شهر: ستاد کرونا در بازگرداندن مردم به اشتغال عجله کرد/  درباره جان مردم باید با حساسیت بیشتری برخورد کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نظری درباره آغاز فعالیت دستفروش‌ها و بازگشایی پارک‌ها در سطح شهر اظهار کرد: این حجم از حضور مردم در فضاهای عمومی و معابر، احتمال موج بعدی کرونا را تقویت می‌کند و فکر می‌کنم ستاد کرونا در باز گرداندن مردم به اشتغال روزمره و امور عادی عجله کرد.

وی با بیان اینکه شاید بهتر بود دو تا سه هفته دیرتر این اتفاق رخ می‌داد، افزود: نه تنها خیابان‌ها بلکه همه فضاهای عمومی مانند پارک‌ها نیز جمعیت زیادی به خود دیدند به گونه‌ای که پارک‌ها در روز جمعه گذشته شبیه حضور مردم در «روز طبیعت » بود و این اتفاق خوبی نیست چرا که فضاهای پرتجمع می‌تواند نگرانی‌ها را نسبت به شیوع کرونا افزایش دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم در این موضوع ستاد مقابله با کرونا تصمیم جدی اخذ و مجدداً ممنوعیت‌هایی وضع کند؛ هرچند ممنوعیت‌ها مستلزم هزینه‌هایی است که نمی‌توان آن را تامین کرد و نادیده گرفت اما درباره جان مردم باید با حساسیت بیشتری برخورد کنیم چرا که سلامت آنها از هر فعالیت اقتصادی و کنش تجاری مهم‌تر است.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت بتواند تدبیری بیندیشد و موضوع را با تعطیل کردن مجدد برخی کسب و کارها مدیریت کند تا هم فعالیت‌ها به صورت محدود و موضوعی ادامه یابد و هم شاهد شیوع مجدد کرونا نباشیم.

نظری درباره فعالیت دستفروشان نیز گفت: مدیریت شهری در این حوزه به طور طبیعی باید براساس مصوبات بالادستی و نظرات ستاد کرونا عمل کند و فارغ از مصوبات ستاد کرونا، مصوبات شورای شهر را مدنظر قرار دهد اما تاکنون ممنوعیتی درباره فعالیت دستفروشان اعلام نشده است.

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهای دیگری مانند اتاق اصناف و وزارت تعاون نیز به این موضوع مرتبط هستند و انتظار می‌رود یک نهاد بین بخشی درباره فعالیت آنها اظهار نظر کند./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر