کد خبر: 82665
A

وزارت بهداشت: حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و شاهچراغ در ماه رمضان بازگشایی نمی شوند

معاون وزیر بهداشت، اعلام‌کرده حرم‌های مقدس امام‌رضا، حضرت معصومه و شاهچراغ در شیراز تا پایان رمضان باز نخواهند شد

وزارت بهداشت: حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و شاهچراغ در ماه رمضان بازگشایی نمی شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت درباره بازگشایی‌ها حرم ها و برگزاری نماز جمعه و جماعت در مناطق سفید و شهرهایی مثل تهران، مشهد مقدس، قم و شیراز به ویژه در ماه رمضان گفت: در حال حاضر برای بازگشایی اماکن و واحد‌های صنفی و مشاغل تصمیمگیری کردیم تا مشاغل کم ریسک بازگشایی شود و باید پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. بازگشایی مساجد و انجام برنامه های مذهبی در ماه رمضان مدنظر قرار دارد، به عنوان مثال ممکن است در یک شهر ۱۰ هزار نفری ۱۰ تا ۱۵ نفر بخواهند برای ادای نماز به مساجد بروند، ما اعلام کردیم، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مردم می توانند به مساجد بروند و ترجیحا در خانه وضو بگیرند، از ماسک استفاده کنند و با خودشان مهر و جانماز ببرند و در مساجد هم فعلا بحث سخنرانی، محافل قرآنی و مجلس دعا و مناجات نباید برگزار شود و تنها مردم می توانند برای ادای نماز به مساجد بروند، این تصمیم‌گیری فعلا فقط در حوزه مساجد انجام شده است.

 وی افزود: این رنگ سفید، زرد و قرمز نوعی تقسیم‌بندی میزان بروز و شیوع بیماری در سطح شهرستان‌ها واستان‌هاست تا بتوانیم به صورت محلی و استانی و شهرستانی تصمیم بگیریم و از طرفی هم نگرانی کلی ما درباره عادی شدن کرونا وجود دارد و بسیار خطرناک است، این فکر درست نیست همه جا باز شده ما می توانیم زندگی عادی داشته باشیم.

رییسی تاکید کرد: آرزوی همه ماست که بتوانیم اماکن مذهبی مثل حرم امام رضا و حضرت معصومه و اماکن متبرکه در شهر تهران و شیراز بازگشایی شوند و زیارت کنیم، اما فعلا بنابر وضعیتی که اکنون داریم تا پایان ماه رمضان امکان بازگشایی این اماکن وجود ندارد. اگر زمانی وضعیت‌مان به مرحله‌ای رسیدیم که این اماکن در مناطق سفید باشند، درباره بازگشایی این اماکن تصمیم‌گیری می‌کنیم البته با روند فعلی بعید می‌دانم که به زودی این اتفاق بیفتد، اما امیدوارم همه ما به این آرزویمان زودتر برسیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: مناطق قرمز در جاهای مختلف است و ۶۰ شهرستان ما جزء‌ مناطقی هستند که بیشترین میزان بروز بیماری را دارند و وضعیتشان قرمز است و این مناطق عمدتا شامل مراکز استان‌ها هستند. برخی جاهای دیگر هم در استان‌ها هستند که میزان ابتلای آنها بالاست. در لرستان، خوزستان، تهران، اصفهان و شیراز چند شهرستان وجود دارد که وضعیت قرمز دارد. در اکثر استان‌های ما حداقل یک شهرستان علاوه بر مرکز استان به عنوان منطقه قرمز وجود دارد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر