کد خبر: 82782
A

نگهداری معتادان مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سپاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از جمع‌آوری روزانه ۱۰۰ معتاد متجاهر براساس پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

نگهداری معتادان مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سپاه

به گزارش دیده بان ایران؛ «مصطفی هادیزاده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: مقرر شده است تا اطلاع ثانوی حدود ۴۵۰۰ معتاد متجاهری که در حال حاضر در مراکز ماده ۱۶ هستند به مدت ۶ ماه دیگر حضور آنها در مراکز ماده ۱۶ تمدید شود.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر و ابلاغ آن ادامه داد: اجرای پروتکل جمع‌آوری نیازمند یک سری الزامات و ابزار جدید بود و در نهایت کار جمع‌آوری معتادان متجاهر از روز گذشته شروع شد و حدود ۱۰۰ نفر از منطقه شوش و شهرری جمع‌آوری و به مرکز فشافویه منتقل شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر روز گذشته از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب ادامه داشت، خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس با لباس‌های مخصوص اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر کرده و در نهایت از ۱۰۰ نفر از این افراد تست اعتیاد و کرونا نیز گرفته شد. همچنین قرار شده است؛ ۵ روز در هفته روزانه ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر و در مجموع به صورت هفتگی ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری شوند.

هادیزاده با بیان اینکه سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی همکاری لازم را با ما دارند، تصریح کرد: امروز نیز ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مناطق شوش و تجریش جمع‌آوری می‌شوند. جمع‌آوری معتادان با توجه به شیوع کرونا به صورت حجمی امکان پذیر نیست، از همین رو تصمیم گرفته شده است که روزانه این تعداد از معتادان را جمع‌آوری کنند. همچنین مقرر شده است در پایان هفته وضعیت موجود بررسی شده و برای هفته آینده تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه این افراد در قرنطینه با رعایت کامل پروتکل‌ها نگهداری می‌شوند، بیان کرد: آنها به مدت ۱۴ روز در سالن‌های قرنطینه حضور دارند. چنانچه معتادان متجاهر علائم حاد داشته باشند، اصلا وارد این سالنها نمی‌شوند و اگر بدون علائم باشند به مدت ۱۴ روز در این سالن‌ها نگهداری می‌شوند. قرنطینه اول در حال حاضر مهمترین گلوگاه ما است، چنانچه این افراد مشکوک به کرونا باشند به مراکز درمانی سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ منتقل می‌شوند و چنانچه بیمار کرونا باشند به بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی منتقل می‌شوند. این روند هر هفته بررسی شده و برنامه‌ریزی جدید براساس شرایط انجام می‌شود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر