کد خبر: 83917
A

محسنی بند پی: استان تهران کانون آلودگی کرونا است

استاندار تهران: استان تهران کانون آلودگی هست اگرچه در همه نقاط کشور احتمال آلودگی هست اما این استان به سبب ویژگی هایی که دارد و تراکم بالای جمعیت شرایط متفاوتی را تجربه می کند.

محسنی بند پی: استان تهران کانون آلودگی کرونا است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه افزود: هنوز معتقدیم که باید از رفتار عادی پرهیز کنیم، چون این ویروس ابعاد ناشناخته ای دارد و به تازگی موج جدیدی از ابتلا را در برخی استان ها شاهد بودیم.

وی یادآورشد: اگر هنوز می گوییم که استان تهران کانون آلودگی هست اگرچه در همه نقاط کشور احتمال آلودگی هست اما این استان به سبب ویژگی هایی که دارد و تراکم بالای جمعیت شرایط متفاوتی را تجربه می کند.

محسنی بندپی اظهارداشت: اگر به طور میانگین ۵۰ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کنند در تهران این عدد به یک هزار نفر در هر یک کیلومتر مربع می رسد و در شهرستان بهارستان ۱۰ هزار نفر.

استاندار تهران گفت: بر اساس این شرایط روزانه ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می کنند، بنابراین هر نوع غفلتی موجب می شود دستاوردهایی که در نتیجه لطف خدا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و تلاش کادر درمانی کسب کرده ایم، بی ثمر شود.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت های خوبی داشتیم و میانگین بهبود یافتگان در استان تهران ۸۸.۸ درصد بوده و میانگین سنی فوتی های این استان هشت سال فاصله سنی از متوسط کشوری داشته است.

محسنی بندپی ادامه داد: این نشان می دهد که کادر درمانی آماده به امکانات خوبی آماده خدمت هستند اما همچنان نگرانی ها پابرجاست.

استاندار تهران تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز از بین نرفته و محو نشده و فقط مدیریت شده است از همین رو باید همچنان مراقبت های لازم را داشت با این وجود اکنون این شرایط فراهم شده است که بتوان گفت نسبت به ۱۰ روز قبل وضعیت خوبی داریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنان خانه خود را امن ترین جا بدانند، تصریح کرد: محدودیتی برای تردد ایجاد نکرده ایم و باید نسبت به توصیه ایمنی راه ها هم دقت کافی را داشته باشیم و هم مردم اولویت نخست خود در خانه ماندن قرار دهند و حتی اگر سفر می کنند، به استانی سفر کنند که آلودگی کمتر و شهرهای سفید بیشتری دارد

محسنی بندپی اضافه کرد: مردم می توانند صبر کنند و در باقی ایام سال به سفر بروند اما آن دسته از افرادی که به سفر می روند نیز باید به حتم نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا آلودگی بار دیگر منتقل و جابجا نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر