کد خبر: 84127
A

پلیس: دستگیری ادمین های متخلف ۲ پیج اینستاگرامی در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از دستگیری گردانندگان ۲ پیج اینستاگرامی متخلف درج قیمت کاذب طلا و ارز در شهر ایلام خبر داد.

پلیس: دستگیری ادمین های متخلف ۲ پیج اینستاگرامی در ایلام

به گزارش دیده بان ایران؛ سرهنگ علی مهری اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت لینک های درج قیمت طلا و ارز در بستر فضای مجازی (اینستاگرام) که با درج قیمت های غیرواقعی و کاذب زمینه نوسانات و التهاب بازار را فراهم می آورند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی ۲ پیج اینستاگرام با حدود ۹۰ هزار عضو را که در زمینه درج قیمت کاذب سکه، طلا و ارز درسطح استان ایلام به صورت غیرقانونی فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام یادآور شد: ماموران با همکاری کارشناسان پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضایی ۲ نفر را در این زمینه دستگیر و متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی و روبه رو شدن با ادله و مستندات به مدیریت پیج های مذکور اعتراف کردند.

سرهنگ مهری با بیان اینکه این افراد بدون مجوز قانونی در زمینه درج قیمت طلا و ارز در فضای پیام رسان اینستاگرام فعالیت داشته اند، گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق مردم تحویل مرجع قضایی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه پیج های اینستاگرام منابع موثقی برای کسب اطلاع از قیمت ها نمی باشد نکات لازم در خصوص حضور در شبکه های اجتماعی را رعایت کنند تا از افتادن در دام شیادان و سودجویان در امان باشند.

رییس پلیس آگاهی استان ایلام تاکید کرد: شهروندان در صورت برخورد با چنین افرادی در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

شهرستان ایلام با مرکزیت استان ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر