کد خبر: 84578
A

جزییات فروش مدرک تحصیلی با ۱۰ میلیون تومان در محله اتابک تهران/ باندی که در سه استان فعالیت می کرد

سرهنگ «سعید راستی» رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تأیید اصالت مدرک مذکور را داشته ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت است. این مقام پلیس ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت پول تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

جزییات فروش مدرک تحصیلی با  ۱۰  میلیون تومان در محله اتابک تهران/ باندی که در سه استان فعالیت می کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرهنگ «سعید راستی» رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تأیید اصالت مدرک مذکور را داشته ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک جعلی و فاقد اصالت است.

این مقام پلیس ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت پول تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.
 

وی بیان داشت: مأموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چندنفره در چند استان کشور این فعالیت مجرمانه را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان مدارک تحصیلی به آنها مدرک جعلی تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه احدی از جاعلان در حوالی محله «اتابک» و سه نفر دیگر در استان‌های فارس و قم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های قضایی و دریافت نیابت قضایی روز یکشنبه در چند عملیات ضربتی و هماهنگ 4 عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند. متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار داشتند با دریافت مبالغی بین 50 الی 100میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد 25 مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی کشف شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر