کد خبر: 84640
A

کدام خودروها در جهان بیشترین کشته را در تصادف ها داشته اند؟ +اسامی

محققان آمریکایی خطرناکترین مدل از خودروهای جهان را مشخص کرده و از مردم خواستند در زمان خرید خودرو با وسواس بیشتری به انتخاب این نوع خودروها فکر کرده و هرچه می توانند از سوار شدن به این نوع خودروها دوری کنند.

کدام خودروها در جهان  بیشترین کشته را در تصادف ها داشته اند؟ +اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محققان آمریکایی خطرناکترین مدل از خودروهای جهان را مشخص کرده و از مردم خواستند در زمان خرید خودرو با وسواس بیشتری به انتخاب این نوع خودروها فکر کرده و هرچه می‌توانند از سوار شدن به این نوع خودروها  دوری کنند.

 محققان پژوهشکده بیمه آمریکا (IIHS) با بررسی آمارهای حوادث رانندگی و کروکی تصادفات، خطرناکترین خودروی جهان را از نگاه این آمار مشخص کردند.

بر اساس آمارهای موجود، به طور استاندارد از هر یک میلیون خودروی بیمه شده 116 خودرو دچار حادثه جانی منجر به مرگ می‌شوند، اما در برخی از خودروها این رقم بالاتر است.

 

نتایج تحقیقات این پژوهشگران نشان می‌دهد برخی از خودروها مانند «فورد فیستا» (Ford Fiesta) با 142 مورد مرگ راننده در رتبه اول خطرناک‌ترین خودروها قرار می‌گیرد که در بسیاری از موارد علت اصلی این افزایش مرگ و میر عدم استحکام بدنه خودرو است.

 

فورد فیستا

 

بعد از آن هم خودروی «هیوندا اکسنت» (Hyundai Accent) با مرگ 93 راننده در رتبه دوم خطرناک‌ترین خودروهای جهان قرار گرفته است.

 

هیوندای اکسنت

 

رده سوم این تحقیق هم در اختیار «فیات 500» (Fiat 500) با 87 قربانی است.

 

فیات 500

 

البته ظاهرا محققان اطلاعی از میزان تلفات خودروهای ساخت ایران نداشته و بدون در نظر گرفتن اطلاعات مربوط به یکه‌تازی برخی از برندهای وطنی در زمینه مرگ و میر جاده‌ای، گزارش خود را منتشر کرده‌اند!

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر