کد خبر: 84899
A

کارچاق کن متواری باند معاون سابق قوه قضاییه کیست؟ / سوء استفاده از نسبت فامیلی با نماینده مجلس یازدهم و ماجرای کارچاق کنی در قوه قضاییه

در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «اکبر طبری» نماینده دادستان از شخصی به نام مصطفی نیازآذری نام برد.

کارچاق کن متواری باند معاون سابق قوه قضاییه کیست؟ / سوء استفاده از نسبت فامیلی با نماینده مجلس یازدهم و ماجرای کارچاق کنی در قوه قضاییه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «اکبر طبری» نماینده دادستان از شخصی به نام مصطفی نیازآذری نام برد. مصطفی نیاز آذری متهم ردیف پنجم  پرونده طبری است که پس از دستگیری او از کشور خارج شد و به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.در پرونده حاضر متهم ردیف اول فردی که به محاکمه کشیده شده شخصی است که در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است.

اما مصطفی نیاز آذری کیست؟

مصطفی نیازآذری متولد ۱۳۵۷ و فرزند کیومرث نیاز آذری است. کیومرث نیاز آذری از زمانی که ری شهری و گلپایگانی در وزارت اطلاعات بودند تا سال ۸۵ به طور پیوسته ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را عهده دار بودند که پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت بیش از ده سال ریاست دانشگاه آزاد مازندران را عهده دار شد.

کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و در مجلس دهم است.

حسین نیاز آذری قبل از تکیه زدن به مسند نمایندگی در زمان محمود احمدی نژاد ریاست آب و فاضلاب تهران بزرگ و قائم‌ مقامی شرکت آب و فاضلاب استان تهران را عهده دار بود.

گفتنی است مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت های مختلف اقتصادی بهره مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر