کد خبر: 84983
A

محسن پیر هادی نماینده تهران؛ از تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس یازدهم خبر داد

محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، از تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس یازدهم خبر داد

محسن پیر هادی نماینده تهران؛ از تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس یازدهم خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، درباره کارکرد و ویژگی‌های فراکسیون‌ها در مجلس گفت: شکل‌گیری فراکسیون می‌تواند دو زمینه اصلی داشته باشد، گاهی دلیل اصلی گردهم آمدن نمایندگان، قرابت فکری و جریانی است و قرار است با همگرایی و هم‌اندیشی در کنش نمایندگی، محورهای موثری در مجلس پیگیری شود. 

 

پیرهادی با بیان اینکه تشکل در میان نمایندگان همواره وجود داشته، عنوان کرد: تشکل اگر به صورت رسمی و تحت لوای فراکسیون باشد، روشن‌تر است. مثالی از این نوع، فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در این مجلس است. اما نوع دوم، گرد هم آمدن نمایندگان حول یک موضوع و اولویت کشور است، همچون فراکسیون مدیریت شهری که طرح تشکیل آن، هفته گذشته با 193 امضا تحویل هیات رئیسه شد.

 

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بخش زیادی از مسائل و مشکلات در حوزه‌های انتخابیه مشترک است و هم‌اندیشی نمایندگان در امور تخصصی، ضمن کمک به حل مسائل و بهره‌گیری از برآیند ظرفیت‌ها، موجب مشارکت تعداد بالاتری از نمایندگان در حل هر مشکل و تحقق ملی‌تر شدن و کلان‌نگر شدن نهاد قانون‌گذاری می شود.

 

او درباره میزان تاثیرگذاری فراکسیون‌ها اظهار کرد: به عکس کمیسیون‌ها که همواره بوده‌اند و فقط اعضای‌شان تغییر می‌کند، معمولا عمر یک فراکسیون حداکثر 4 سال است. به هر حال، میزان خروجی یک فراکسیون در پایان دوره به خوبی مشخص است. برای آن که فراکسیون حقیقتا موثر واقع شود و برای کشور کارایی داشته باشد، باید انگیزه شکل‌گیری و حلقه اولیه مستحکم و پیگیری داشته باشد تا در میان انبوه اولویت‌های نمایندگی، گم نشود.

 

منبع: برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر