کد خبر: 85338
A

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: متهمان هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراین ۶ نفر هستند که سه نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند

حجت السلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: بنابر اصل ماده ۱۷۰ قانون اساسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وظیفه رسیدگی به جرایم احتمالی در نیرو‌های مسلح را دارد و در دو بحث جرایم امنیتی و جرایم مربوط به وظایف کارکنان نیرو‌های مسلح اقدام به بررسی موارد و پرونده‌ها می‌کند.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: متهمان هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراین ۶ نفر هستند که سه نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت السلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت:  بنابر اصل ماده ۱۷۰ قانون اساسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح وظیفه رسیدگی به جرایم احتمالی در نیرو‌های مسلح را دارد و در دو بحث جرایم امنیتی و جرایم مربوط به وظایف کارکنان نیرو‌های مسلح اقدام به بررسی موارد و پرونده‌ها می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: پس از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به این پرونده به موضوع ورود کرده و بازپرس ویژه برای رسیدگی به این پرونده تعیین کردیم.

وی افزود: در اقدامات خود از محل حادثه سقوط هواپیما بازبینی به عمل آمد و همچنین قطعات هواپیما را بررسی کردیم و برای تمام وسایل کشف شده در آن محل شناسنامه تعیین شد تا در صورتی که افراد برای تحویل وسایلشان به ما مراجعه کردند آن‌ها را بدون هیچ فوت وقتی به مالکانشان تحویل دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: از همان روز‌های اول که حادثه سقوط هواپیما اوکراینی رخ داد گروه‌های کارشناسی را تعیین کردیم و تقریباً نیز پاسخ‌های کارشناسانه این افراد به دست ما رسیده است و منتظر دریافت یک و یا دو نظر باقی مانده هستیم تا با جمع بندی مطالب جزئیات را به اطلاع عموم برسانیم.

وی افزود:۸۰ نفر از اولیای دم به سازمان قضایی مراجعه و طرح دعوی کردند و از طرفی نیروی نظامی که این خطا را مرتکب شده‌اند، خودش هم مدعی رسیدگی به پرونده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در جلسه‌ای که با معاونت حقوقی ریاست جمهوری در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی خواهیم داشت، درباره غرامت‌ها و خسارات تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: آنچه که مسلم است، خطایی صورت گرفته و بایستی به آن رسیدگی شود و از خانواده‌های داغدار دلجویی به عمل آید و در نهایت نیز حکم عادلانه در خصوص این پرونده بایست صادر شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: در خصوص این پرونده ۶ نفر بازداشت شده بودند که سه نفر از آن‌ها با قید وثیقه آزاد شدند و سه نفر دیگر نیز اکنون در بازداشت به سر می‌برند، لذا در راستای بررسی پرونده اگر به نتیجه‌ای مبنی بر مقصر شناخته شدن افراد دیگر برسیم برای خاطیان احتمالی این پرونده پیگرد قضایی صادر خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی و پرونده ناوچه کنارک تاکید کردند و دستور دادند تا جرایم احتمالی و قصور و تقصیر احتمالی، مورد بررسی قرار بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر