کد خبر: 85499
A
رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه ها استفاده کنند

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در ترم تحصیلی جدید فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان استفاده می‌شود ودانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه ها استفاده کنند.

دانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه ها استفاده کنند

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان،  امروز در حاشیه  نشست خیرین آموزش عالی که در وزارت علوم برگزار شد، درباره بازگشایی خوابگاه ها از ۱۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت علوم و پیگیری ستاد ملی مقابله با کرونا، ترکیب آموزش در ترم آینده حضوری و غیرحضوری خواهد بود اما در بخش هایی از آموزش نیاز به حضور دانشجویان است.

وی افزود: محور اصلی برنامه ریزی وزارت علوم برای سال تحصیلی آینده، تاکید رییس جمهوری مبنی بر کلاس و خوابگاه خلوت است. طرح اصلی وزارت علوم، حضور نداشتن همه دانشجویان در محیط خوابگاه و دانشگاه است و  باید به گونه ای عمل می کنیم که تعداد کمتری از دانشجویان در کلاس ها حضور داشته باشند.  

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود:  استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه ها برای این امر مطلوب است و به طور طبیعی همه دانشجویان در یک زمان نمی توانند در خوابگاه اسکان یابند. بر اساس جلسه ای که با روسای دانشگاه ها برگزار می شود، مقرر شد دانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه ها استفاده کنند.

وی ادامه داد:  بنابراین دانشجویانی که واحدهای عملی و پایان نامه دارند، برای حضور در دانشگاه و خوابگاه در اولویت هستند، ضمن اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه برای تکمیل آموزش های مجازی است، در خوابگاه ها ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، فقط یک طبقه از تخت های دو طبقه قابل استفاده است و ظرفیت خوابگاه های چند نفره به نفرات کمتر تقلیل می یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود:  در کنار این تدابیر از ظرفیت میهمانی و انتقال دانشگاه ها در سال تحصیلی پیش رو استفاده می شود.  هم اکنون هشت هزار و ۳۰۰ درخواست میهمانی و انتقال توسط دانشجویان دریافت شده است. در این زمینه تاکید بر کاهش رفت و آمد دانشجویان و ادامه تحصیل در شهر محل زندگی آنها است.

 رییس سازمان امور دانشجویان یادآورشد: دانشجویان کارشناسی هم با تشخیص دانشگاه و برای گذراندن واحدهای عملی می توانند در دانشگاه حاضر شوند.

صدیقی درباره افزایش نرخ غذای دانشجویان نیز گفت: هنوز درباره افزایش نرخ ژتون غذا برای سال تحصیلی جدید تصمیم گیری نشده است. غذا هم در قالب بسته بندی و بیرون بر و در صورت نیاز با رعایت فاصله گذاری در رستوران سرو می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • Hamid

    خب خوابگاه ما دوازده نفره هست.
    اگر بشود که درسهای ممکن را در دانشگاه آزاد شهر خود بگزرانم. یا به صورت مجازی فقط درسهای عملی میماند که میتوان انها را به ترم های آخر انتقال داد.
    چون حتی اگر خوابگاه ها خلوت شوند ولی فقط یک نفر از روزانه ها کرونا داشته باشد.
    کرونا به سرعت در خوابگاه گسترش میابد زیرا
    که همه چیزی مشترک است حمام، توالت، ابخوری، محل ورزش و.....
    امید است فکری بشود. وگرنه کرونا با رفت آمد دانشجویان به شهر های مختلف جهشی دیگر خواهد یافت.

ارسال نظر