کد خبر: 85795
A

محمدجواد حق شناس: مقامات قضایی باید پاسخگوی بازداشت اعضای جمعیت امام علی (ع) باشند

عضو شورای شهر پنجم گفت: جمعیت امام علی افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است، جمعیت در حوزه‌ی فعالیت‌های اجتماعی هم کار خود را به درستی و با انگیزه‌ی بالایی پیگیر بوده است. برای ما هم این پرسش به وجود آمده که علت این دستگیری چه بوده است؟

محمدجواد حق شناس: مقامات قضایی باید پاسخگوی بازداشت اعضای جمعیت امام علی (ع) باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پنجم درباره‌ی خبر پلمپ جمعیت امام علی و بازداشت چند تن از اعضای آن گفت: با خواندن خبر بسیار متاسف شدیم، انتظار ما این است مقاماتی که مسئول دستگیری و پلمپ جمعیت بوده‌اند، به افکار عمومی توضیح بدهند.

وی افزود: جمعیت امام علی افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است، جمعیت در حوزه‌ی فعالیت‌های اجتماعی هم کار خود را به درستی و با انگیزه‌ی بالایی پیگیر بوده است. برای ما هم این پرسش به وجود آمده  که علت این دستگیری چه بوده است؟ چرا این فرصت برای اهالی رسانه فراهم نمی‌کنند تا درباره‌ی علت این دستگیری توضیح دهند. به هر حال برای افکار عمومی این پرسش مطرح می‌شود. دلایل این نوع برخوردها باید روشن باشد و جامعه باید بتواند اطلاع دقیقی از چگونگی این روند داشته باشد و به سمع و نظر مردم برساند.

حق شناس ادامه داد: یکی از وظایف شورای شهر در حوزه‌ی سمن‌ها است، به نوعی پوشش این مسائل است. وقتی موضوع بازداشت است، این وظیفه‌ی مقامات قضایی است تا پاسخ بدهند. به نظر من باید خود را نسبت به افکار عمومی متعهد بدانند و پاسخ دقیقی به رسانه‌ها بدهند. شورا می‌تواند پرسشی از دستگاه قضایی در این باره مطرح کند؛ لزوما دستگاه قضایی خود را موظف به پاسخگویی به شورا نمی‌داند. با توجه به حساسیت امر از کنار ماجرا نمی‌توان گذشت؛ جامعه از این برخوردها نگران می‌شود؛ وقتی شفافیت نباشد این نگرانی بیشتر خواهد شد. جامعه به آرامش نیاز دارد. اگر می‌توان گره‌ای را از  با انگشتان دست باز کرد چرا با دندان؟

منبع: انصاف نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر