کد خبر: 86159
A

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور: مصرف هروئین در کشور افزایش پیدا کرده است

به دلیل کاهش تردد، مدتی است موادمخدر گران شده و معتادان به سمت موادی که قبلا کنترل شده بود مانند هروئین روی آورده اند. بخش آسیب های بهزیستی در گزارش ها اعلام می کنند که در پاتوق ها معتادان نسبت به قبل سرنگ بیشتری می خواهند. افزایش درخواست برای سرنگ نشانگر افزایش مصرف هروئین است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور: مصرف هروئین در کشور افزایش پیدا کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرید براتی سده مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور درباره اثر گذاری وضعیت اقتصادی فعلی بر افزایش مصرف مواد مخدر گفت: وضعیت اقتصادی آسیب ها را افزایش می دهد و احتمال دارد که این آسیب های اجتماعی از نظر کمی و کیفی متغیر دهد.

فرید براتی سده، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور

سقوط اقتصادی به دلیل شیوع کرونا

وی با اشاره به این که کرونا وضعیت اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: اخیرا سازمان ملل متحد و دفتر مبارزه با موادمخدر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده که به دلیل افت و سقوط اقتصادی ناشی از کرونا بازار های خرده فروشی موادمخدر گرم تر شده است. طبق این گزارش قاچاقچیان افرادی که در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند را در سراسر دنیا جذب می کنند تا خرده فروشی کنند. بنابراین خانواده های عادی برای تامین هزینه های زندگی به خرده فروشی روی آورده اند. این دغدغه جدی در دنیا شده که کشور ما از آن مستثنی نیست.

افزایش دوباره مصرف هروئین

فرید براتی سده با اشاره به جنبه کیفی تغییر آسیب های اجتماعی افزود: به دلیل کاهش تردد، مدتی است موادمخدر گران شده و معتادان به سمت موادی که قبلا کنترل شده بود مانند هروئین روی آورده اند. بخش آسیب های بهزیستی در گزارش ها اعلام می کنند که در پاتوق ها معتادان نسبت به قبل سرنگ بیشتری می خواهند. مدتی بود که درخواست سرنگ ها کاهش یافته بود چون مصرف هروئین نداشتند. افزایش درخواست برای سرنگ نشانگر افزایش مصرف هروئین است. این تغییر الگوی مصرف موادمخدر بسیار نگران کننده است.

افزایش تعداد معتادان متجاهر

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تاکید کرد: مشکل فشارهای اقتصادی روی خانواده ها باعث می شود که از حمایت بچه های مصرف کننده خود دست بکشند و بچه ها روانه کوچه و بازار شود و می شوند معتادان متجاهر در جامعه بیشتر می شود. بنابراین نوع خدماتی که بهزیستی گران تر خواهد شد. به دلیل افزایش قیمت مایحتاج اساسی چون تامین یک وعده غذا در مراکز آسیب های بهزیستی به معتادان پرخطر می دادیم، خدمات را گران تر می کند و تامین منابع مهم است. اگر نتوانیم این منابع را تامین کنیم با شکل های سخت تر آسیب ها روبرو خواهیم شد

 

منبع: رکنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر