کد خبر: 87046
A

انتقاد رییس شورای شهر از صداوسیما/ محسن هاشمی: حرف‌هایم را نصفه پخش می‌کنید/ تصمیم‌گیری درباره کرونا با ما نیست

هاشمی افزود: آیا اگر طرح ترافیک را برداریم یک‌باره این یک میلیون سفر می‌شود صدهزار نفر؟ البته هر تصمیمی ستاد ملی کرونا بگیرد ما آن را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره کرونا به‌عهده شورای شهر تهران نیست. ما نقشی در این تصمیم‌گیری‌ها نداریم و اگر تصمیمی هم ما بگیریم باید تابع نظرات آنها باشد.

انتقاد رییس شورای شهر از صداوسیما/ محسن هاشمی: حرف‌هایم را نصفه پخش می‌کنید/ تصمیم‌گیری درباره کرونا با ما نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ صداوسیما چالش همزمانی را با دولت و شورای شهر آغاز کرده است. دیروز محسن هاشمی در قامت رئیس ‌شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر و در جمع خبرنگاران خطاب به خبرنگار صداوسیما گفت: «حرف‌های ما را نصفه و نیمه پخش می‌کنید و باعث ایجاد تنش می‌شوید. در بحث کرونا یک گفت‌وگو مفصل داشتم و توضیحات جدی دادم اما فقط یک جمله پخش شد که گفتم دولت هفتاد درصد خطاکار است. وی افزود: این کوتاه گفتن‌ها و کامل ننوشتن‌ها باعث می‌شود تا مردم هم نگران شوند و نتوانید مردم را قانع کنید.» یکی از گمانه‌زنی‌ها درباره سانسور اظهارات محسن هاشمی و پخش یک جمله درباره مقصر بودن دولت عیان می‌کند که این‌بار تیره و تار کردن روابط شورای شهر و دولت در دستورکار است و از هر فرصتی بدون توجه به نیاز امروز کشور که آرامش است به اقدامات اختلاف‌افکن می‌پردازند.

چندی پیش هم قطع پخش شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما به دلیل پرداخت نشدن بدهی به طرف خارجی سبب فضاسازی گسترده علیه دولت شد یا در موضوع کرونا پخش جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا سبب انتقاد دولت شد و خواستار توقف این شیوه شدند. دولت در توضیح چرایی این انتقاد از صداوسیما نوشت: «پوشش رسانه‌ای ‌جلسات رسمی و غیرعلنی کشور- همچون جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا یا نشست شورای عالی امنیت ملی و مواردی از این قبیل- تابع ضوابط و روال‌های روشنی است و انتشار محتوا و مباحث این جلسات از قواعد خاصی پیروی می‌کند و رسانه‌های رسمی کشور به‌ویژه رسانه ملی به این ضوابط اشراف دقیقی دارند.»

تصمیم‌گیری درباره کرونا با ما نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوعات دیگری هم اشاره کرد: در بحث طرح ترافیک باید این را بگویم که معضل ترافیکی در تهران چند وجهی است و چند مجهول دارد و وقتی تعداد مجهول‌ها بیشتر می‌شود برخی از مجهولات را فیکس می‌کنند. ما با اجرای طرح ترافیک به دنبال پول‌دار شدن نیستیم بلکه به دنبال کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای شهر تهران بوده‌ایم و سال‌ها است این مسیر طی می‌شود. وی گفت: آیا وقتی طرح ترافیک را برمی‌دارید، سفرهای غیرضروری بیشتر نمی‌شود؟ آیا با افزایش سفرهای خودرویی، آلودگی هوا بیشتر نمی‌شود؟ آیا این آلودگی هوای بیشتر باعث کاهش سطح ایمنی افراد جامعه نمی‌شود؟ رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیا اگر طرح ترافیک را برداشتیم، حمل‌ونقل عمومی تعدادش کاسته می‌شود؟ ظرفیت متروی تهران 2.5میلیون نفر است درحالی‌که امروز یک‌میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

هاشمی افزود: آیا اگر طرح ترافیک را برداریم یک‌باره این یک میلیون سفر می‌شود صدهزار نفر؟ البته هر تصمیمی ستاد ملی کرونا بگیرد ما آن را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره کرونا به‌عهده شورای شهر تهران نیست. ما نقشی در این تصمیم‌گیری‌ها نداریم و اگر تصمیمی هم ما بگیریم باید تابع نظرات آنها باشد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنها مسئولیتش را قبول کنند ما هم اجرایش می‌کنیم. امروز آنها به تصمیم قطعی نرسیده‌اند اما توپ را به زمین مدیریت شهری می‌اندازند. یکی از خبرنگاران خطاب به محسن هاشمی گفت: چرا با توجه به شرایط کرونا جلسات شورای شهر تعطیل نمی‌شود. وی پاسخ داد: جلسات شورا را نمی‌توان لغو کرد. مثل این می‌ماند که آقای روحانی بگوید مجلس جلسه نداشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر