کد خبر: 87383
A

آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اردبیل؛ جست‌ و جو برای یافتن کودک غرق شده در سیلاب ادامه دارد

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: گزارش نهایی از میزان خسارت وارده بر اثر سیل چند روز گذشته در حال انجام است.

آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اردبیل؛ جست‌ و جو برای یافتن کودک غرق شده در سیلاب ادامه دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرهاد عبدالعلیپور در گفت‌وگویی، اظهار کرد: ما در حال گزارش‌گیری از تمام شهرستان‌هایی که از سیل چند روز گذشته خسارت دیده‌اند، هستیم که فرمانداران پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال و مشگین‌شهر رقم دقیق را اعلام کرده و در روزهای آینده گزارش نهایی به تهران ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در خلخال رقم خسارت وارده تا 55 میلیارد تومان و در پارس‌آباد 20 میلیارد تومان گزارش اولیه شده اما بعد از جمع‌بندی نهایی از طریق رسانه‌ها آمار دقیق اعلام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل، بیشترین خسارت سیل اخیر را مربوط به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی اعم از زراعت، باغ و محصولا جالیزی عمده خسارت به فعالان این بخش وارد شده است.

عبدالعلیپور افزود: در سیل اخیر تنها دو نفر آن هم در چات‌قیه اردبیل جان خود را از دست داده‌اند و به غیر از آن هیچ جانباخته‌ای بر اثر وقوع سیل در شهرهای مختلف اعلام نشده است.

  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جستجو برای پیدا کردن کودک مفقودی در سیل روستای چات قیه واقع جاده فرعی روستای تقی دیزج اردبیل همچنان ادامه دارد.

رامین معبودی اضافه کرد: از عصر روز سه شنبه ۲۴ تیرماه، تیم های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در قالب ۴۰ تیم امدادی سیلاب و آنست، متشکل از ۱۶۷ نفر/روز نیروی عملیاتی با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی، عملیات جستجو این کودک را در منطقه شروع کردند.  متاسفانه پس از گذشت دو روز، پیکر یکی از مفقودین پیدا و تحویل عوامل انتظامی شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر