کد خبر: 87700
A

احتمال تعطیلی مجدد خوزستان وجود دارد

خوزستان، امسال تابستان بسیار گرمی را تجربه می‌کند؛ معرفی دو شهر به عنوان گرم‌ترین شهرهای جهان در اولین ماه از تابستان، نشان شدت گرمای خوزستان در این روزها است.

احتمال تعطیلی مجدد خوزستان وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه، امیدیه با دمای ۵۰.۹ درجه به عنوان گرم‌ترین شهر جهان در مناطق مسکونی معرفی شد.

یکشنبه ۲۹ تیرماه نیز شوش با ۵۱.۴ درجه، به عنوان گرم‌ترین شهر دنیا معرفی شد و هفت شهر خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کردند. روز دوشنبه نیز بیشترین دمای ثبت شده، در شوش با دمای ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بوده است.

در این روز به جز شهرهای لالی، شادگان، دهدز و ایذه، همه شهرهای خوزستان دمای ۵۰ درجه سانتیگراد به بالا را رکورد زدند. ۱۰ شهر خوزستان نیز دمای ۵۱ درجه سانتیگراد و بالاتر را تجربه کردند. روز گذشته (۳۱ تیرماه) نیز شوشتر با ۵۰.۶ درجه گرم‌ترین شهر خوزستان گزارش شد.

پیش از رسیدن روزهای اوج گرما، با پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در چند روز متوالی در هفته جاری، به تصمیم استاندار خوزستان ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته به منظور کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تعطیل اعلام شدند و از طرف دیگر اورژانس خوزستان نیز برای رویارویی با موارد بالای گرمازدگی، به حالت آماده‌باش درآمد.

بعد از گذر از این چند روز تعطیلی و گرمای طاقت‌فرسا، امروز چهارشنبه نیز ادارات و بانک‌های خوزستان به دلیل گرما مانند روز شنبه این هفته، با کاهش ساعت اداری تا ساعت ۱۲ ظهر فعال بودند با این حال امروز هم با افزایش رطوبت، شرجی بیشتر شد و هوای دم‌کرده، نفس خوزستانی‌ها را گرفت.

بنا بر پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان، در روزهای آینده نیز دماهای بالای ۵۰ درجه رخ خواهد داد.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دما در هفته آینده، اظهار کرد: هفته آینده نیز مانند روزهای آخر تیرماه، شاهد وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در خوزستان هستیم.

وی افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۶ تا ۸ مردادماه) در اکثر شهرهای خوزستان دمای بالای ۵۰ درجه رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میانگین دمای خوزستان در مردادماه و شهریورماه امسال نسبت به میانگین درازمدت، نیم درجه افزایش خواهد یافت.

سبزه‌زاری در خصوص احتمال اعلام تعطیلی مجدد در خوزستان به دلیل گرما، افزود: در یکی دو روز آینده جلسه‌ای در این خصوص تشکیل و در مورد اعمال تعطیلی، تصمیم‌گیری می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر