کد خبر: 88223
A

استاندار قزوین: اصناف و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می‌شوند

استاندار قزوین گفت: اصناف و مکان هایی که پروتکل های بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا رعایت نکنند بدون هیچ اغماض پلمب و تعطیل خواهند شد.

استاندار قزوین: اصناف و اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری کرونا در قزوین افزود: ما به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی به اصناف پرخطر مانند باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها و رستوران ها اجازه فعالیت دادیم اما اگر پروتکل های بهداشتی در این مکان ها براساس گزارش های بازرسان دانشگاه علوم پزشکی رعایت نشود ناچار به تعطیلی این اماکن خواهیم شد.

وی با قدردانی از اعضای ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و پزشکی،گفت: پزشکان و پرستاران ماه هاست شبانه روزی در حال ایثار و خدمت به جامعه هستند.

استاندار قزوین با بیان اینکه اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است جان خانواده و اعضای جامعه را به خطر بیاندازیم، افزود: اگر در سایه غفلت ما یک نفر دچار خطر بشود و جانش را از دست بدهید قانونا و شرعا مسوول هستیم.

جمالی پور گفت: ما اصلا راضی نیستیم با تصمیمات ستاد مقابله با پیشگیری و مقابله با کرونا کسی آسیب ببینید و معیشتش دچار مشکل شود ولی گاهی باید تصمیمی برای حفظ و نجات افراد و شهروندان بگیریم که سایر حوزه ها مانند اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد. 

وی با بیان اینکه هر دستگاه مسوول مراقبت، نظارت و برخورد با متخلفانی که در حوزه مربوطه پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند است، خاطرنشان کرد: هرجا که پروتکل های بهداشتی رعایت شود مشکلی با فعالیت آنها نداریم اما در غیر این صورت وظیفه داریم برای حفظ جان مردم اجازه فعالیت ندهیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: وظیفه ما تدبیر، مدیریت و پیشگیری برای شیوع و انتقال این ویروس منحوس است و اگر در این خصوص کوتاهی کنیم باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل کم توجهی به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر بهداشت و درمان ما دچار خستگی و فرسایش شده است،افزود: بنابراین باید نظارت بیشتری به اجرای پروتکل های بهداشتی داشته باشیم و در این خصوص سماجت به خرج بدهیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه هر دستگاه باید جامعه مورد نظر خود را مراقبت و کنترل کند، گفت: این آمارهای بالای مرگ و میر ناشی از کرونا قابل پذیرش نیست و ما باید با اقدامات خود و اطلاع رسانی بیشتر به مردم برای فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل ها این آما را پایین بیاوریم.

وی افزود: زمانی که پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت می شد به سرعت نقاط سفید زیاد شدند اما بعدا که همه چیز عادی شد و به پروتکل ها بی توجهی شد آمار بیماران و فوتی ها به سرعت بالا رفت.

استاندار قزوین گفت: دستگاه های موفق در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان تشویق می شوند و دستگاه های ضعیف نیز باید پاسخگو باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر