کد خبر: 88757
A
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه مطالبه برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است، گفت: هیأتی‌ها در محرم امسال با اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مانع بهانه‌جویی افراد دیگر شوند.

برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است

 

برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم استبه گزارش سایت دیده بان ایران حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد ملی محرم عصر پنجشنبه ۱۶ مردادماه در گردهمایی ملی مجازی فعالان عرصه هیأت همزمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت که با حضور مدیرانی از ۸۰ شهرستان کشور برگزار شد، اظهارداشت: در مجلس عزاداری امام حسین (ع)، مواسات باید با توجه به شرایط ویژه کشور ادامه داشته باشد که مصداق «وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ» است. از سویی کرونا امسال رویکرد «عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ» نیز برای ما دارد، زیرا هیچ زمان دشمنان فرصتی این چنین برای صدمه زدن به محافل و مجالس امام حسین (ع) نداشته‌اند که طبیعتاً اهل بیت (ع) قدردان زحمات شما خادمین خواهند بود.

وی گفت: مطالبه برای برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) مطالبه عموم مردم است. مردم ایران غالباً در این ماه عزادار هستند لذا مطالبه یک عده‌ای برای لغو تعطیلی جلسات نباید رویکرد عمومی جلوه داشته شود و فضا برای دوگانه «دنیا و آخرت» و «سلامت و عزاداری» ایجاد شود.

قمی با اشاره به اینکه رویکرد مسئولیت‌پذیری هیأت‌ها همیشه از باقی اقشار بیشتر بوده است، تصریح کرد: هیأتی‌ها در محرم امسال با اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست مانع بهانه‌جویی افراد دیگر شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دغدغه عزاداری محرم متفاوت با کمک به مستضعفین است، افزود: تلاش کردیم از مشورت اهل دعا، خطبه و منبر را به مسئولین تصمیم‌گیر برگزاری جلسات محرم ارائه کنیم و در نهایت طبق فرموده مقام معظم رهبری از نظرات ستاد کرونا تبعیت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یک جلوه فرهیختگی هیأتی‌ها در محرم امسال می‌تواند اهتمام به کتاب‌خوانی باشد. کتاب اهل‌بیتی‌ها اثر حجت‌الاسلام عابدینی که در بسته معرفتی امسال جامعه ایمانی مشعر ارائه گردیده است، می‌تواند مورد استفاده عموم هیأت‌ها قرار گیرد.

قمی با اشاره به اینکه متاسفانه در وضعیت اقامه عزا وضعیت آشفته‌ای حاکم است، تصریح کرد: ممکن است علی‌رغم تمامی هماهنگی‌ها در سطح ملی، در زمان برگزاری مراسم‌ها، یک خللی در روند کار، از ناحیه مسئولین استانی ایجاد شود. در صورت هرگونه مشکل، هیأت‌ها می‌توانند با سازمان تبلیغات اسلامی تماس حاصل کنند تا در صورت امکان برطرف شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر انسجام اجتماعی در ماه محرم توصیه کردند، گفت: شعار محرم امسال «باید تمام زندگی‌ام مثل او شود»، حرف تمام هیأتی‌هاست که خاسته همگی ماست. سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید قربان نشان داد که درگیری اصلی ایشان با آمریکاست و بهترین محمل برای تبیین این مسئله در مجالس عزاداری محرم است که باید به این موضوع پرداخته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر