کد خبر: 89156
A

عینک گاندی در عجیب‌ترین مکان ممکن پیدا شد

یک حراجی در بریتانیا اعلام کرد یکی از کارمندانش به طور باورنکردنی عینک متعلق به مهاتما گاندی را در جایی که هیچ کسی تصور نمی‌کرد، یافته است.

عینک گاندی در عجیب‌ترین مکان ممکن پیدا شد
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک حراجی در بریتانیا اعلام کرد یکی از کارمندانش به طور باورنکردنی عینک متعلق به مهاتما گاندی را در جایی که هیچ کسی تصور نمی‌کرد، یافته است.
 کارمندان حراجی «ایست پریستول» به شبکه اسکای‌نیوز خبر دادند، مردی این عینک را همراه با یک یادداشت در پایان هفته گذشته درون صندوق پستی این حراجی قرار داده و یکی از کارمندان حین باز کردن صندوق آن را به داخل برده است.
این کارمند تعریف کرد: همکارم این بسته را با خود به داخل آورد و وقتی آن را باز کرد با یک عینک و یک یادداشت مواجه شد که روی آن نوشته شده بود: این عینک گاندی است، اگر مهم است با من تماس بگیرید.
 
او ادامه داد: یادداشت را خواندم، به طور عادی به کارهایم ادامه دادم، ظهر به خودم گفتم بهتر است با این فرد تماس بگیرم و داستان را جویا شوم. ما طی چند ساعت بعد از آن مشغول بررسی این عینک شدیم تا اینکه دریافتیم با یک گنج تاریخی بسیار مهم مواجه هستیم.
 
کارمند مزبور ادامه ماجرا را چنین بازگو کرد: مرد صاحب عینک در پاسخ به تماس من گفت، اگر چیز مهمی نیست می‌توانید آن را دور بیندازید، اما وقتی من به او گفتم که این شی‌ء حداقل ۱۵ هزار لیره استرلینگ ارزش دارد، از آن طرف خط صدای افتادن از روی صندلی به گوشم رسید.
 
ظاهراً این عینک را یکی از نزدیکان فرستنده نزد خود نگه داشته بوده؛ این فرد در آفریقای جنوبی زندگی می‌کرده و در جریان سفری که گاندی طی سال‌های ۱۹۱۰ یا ۱۹۳۰ به این کشور داشته در دیدار با او این تحفه تاریخی را از وی هدیه گرفته بوده است.
 
سپس عینک گاندی به یکی از فرزندان آن شخص رسید تا اینکه از فرزندانش به نوادگان او منتقل شد و دست آخر به صندوق پستی حراجی ایتس پریستول رسید.
این کارمند همچنین توضیح داد: این معروف‌ترین عینکی است که در اختیار داریم و یکی از مهم‌ترین عناصر تاریخی است که به آن دست پیدا کرده‌ایم. این عینک واقعاً بخشی از تاریخ است، نه فقط برای ما بلکه برای تمامی کسانی که به این مساله علاقه داشته‌اند؛ و البته برای تمام جهان مهم است چون یک قطعه بسیار خاص محسوب می‌شود.
 
او خبر داد، این قطعه به طور حتم به قیمتی بسیار بالاتر از آنچه که ارزش‌گذاری شده است به فروش خواهد رفت.

 

گفتنی است قرار است این حراجی به صورت آنلاین برگزار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر