کد خبر: 89974
A

وضعیت کارگران معترض هفت تپه به کجا رسید؟/ نماینده تهران: از کارگران درخواست کردیم به سرکار برگردند/ پیگیر مطالباتشان هستیم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه دو نماینده دیگر در سفر مجدد به هفت تپه خواستار اتمام اعتراض کارگران شده‌اند و بخش عمده‌ای از آنها سرکار حاضر شدند.

وضعیت کارگران معترض هفت تپه به کجا رسید؟/ نماینده تهران: از کارگران درخواست کردیم به سرکار برگردند/ پیگیر مطالباتشان هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛  سید نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران در مجلس یازدهم با اشاره به بازدید اخیر خود به همراه دو تن از نمایندگان تهران و هیات تحقیق و تفحص دیوان محاسبات از هفت‌تپه گفت: این سفر برای بازخوانی مطالبات کارگران و مواردی بود که ما ۲۰ روز پیش در سفر به خوزستان و بعد از آن جلسات با کارگران مورد بررسی قرار داده بودیم. در واقع می خواستیم مطالبی که بر عهده ما بود و نتایج جلسات را به عنوان گزارشی به استماع کارگران برسانیم.

 

وی افزود: ما در این سفر به کارگران تاکید کردیم که پیگیر مطالباتشان هستیم و از آنها خواستیم با توجه به شروع کشت جدید و نیاز به تلاش مضاعف در شرکت اعتراض خود را به اتمام برسانند و با جدیت در کارها و فعالیت‌های مربوط به شرکت حضور یابند تا خللی در تولید ایجاد نشود.

 

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما همچنین در شرکت حضور پیدا کردیم و بازدید میدانی از وضعیت شرکت داشتیم که نشان داد کارهای جدی که باید انجام شود انجام نشده و کارها خوب پیش نمی‌رود. کارشناسان دیوان و هیات تحقیق و تفحص نیز برای حسابرسی به شرکت رفتند و برای چند روز در آن جا مستقر شدند تا محاسبات آن جا را پیگیری کنند.

 

موسوی با اشاره به جلسه نمایندگان با استاندار خوزستان نیز گفت: ما از ایشان خواهش کردیم همانطور که در گذشته مدیریت برخی از بحران‌ها از جمله گروه ملی و فولاد را برعهده گرفته بودند در این موضوع هم ورود کنند و به تغییر و تحول و کارآمد سازی شرکت کمک کنند.

 

موسوی یادآور شد: ما همچنین برای بازگشت به کار برخی کارگران اخراجی که از مطالبات کارگران بود با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت کار و مسئولان امنیتی دیدار کردیم و قرار شد کسانی که مشکل امنیتی ندارند به کار برگردند.

 

وی ادامه داد: همچنین من مطلع شدم بعد از خواهش ما بخش عمده‌ای از کارگران سر کار حاضر شده و اموارات شرکت را دنبال می‌کنند تا ان شاءلله ما طی دو هفته آینده اهلیت کارفرما را مورد بررسی قرار دهیم و مطالبات نهایی آنها را به فرجام برسانیم که شرکت در مسیر درستی بیفتد و با تلاش کارگران به سامان برسد.

 

منبع: ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر