کد خبر: 90120
A

ماجرای درگیری اهالی روستای ابوالفضل با نیروی انتظامی بر سر زمین های تصرف شده توسط بنیاد مستضعفان چه بود؟ فیلم +تصاویر

فرمانده نیروی انتظامی اهواز از درگیری بین مردم روستای ابوالفضل و عوامل شهرداری بر سر زمین های بنیاد مستضعفان خبر داد

ماجرای درگیری اهالی روستای ابوالفضل با نیروی انتظامی بر سر زمین های تصرف شده توسط بنیاد مستضعفان چه بود؟ فیلم +تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از انتشار اخباری درباره اعتراضات مردم روستای ابوالفضل نسبت به تصرف زمین های این روستا توسط بنیاد مستضعفان عکس ها و فیلم های متعددی از درگیری اهالی روستا با نیروهای شهرداری و نیروی انتظامی منتشر شد. سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز در گفت‌وگوبا فارس، اظهار کرد: ساعت ۱۷ روز گذشته با توجه به مصوبات استانداری  مبنی برجلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درمناطق حاشیه‌ای کلانشهر اهواز مراتب در دستورکار دستگاه قضایی، اجرائیات شهرداری با همراهی عوامل انتظامی  قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: فرماندار اهواز، معاون دادستان، عوامل اجرائیات شهرداری اهواز وعوامل انتظامی امروز به محل عزیمت، با توجه به تحریک ساکنین منطقه توسط اشخاصی به هویت معلوم، از ورود عوامل به زمین های بنیاد مستضعفان جلوگیری شد.

وی بیان کرد: این افراد با حمله به عوامل اجرائیات شهرداری، سنگ پرانی و بستن جاده از ورود خودروهای شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند و به سمت ماموران انتظامی حمله ور شدند.

دالوند گفت: علی‌رغم خویشتن‌داری ماموران انتظامی متاسفانه به حمله خود ادامه داده که دراین رابطه یک نفر مامور اجرائیات شهرداری و ۴نفرعوامل انتظامی زخمی و ماموران جهت جلوگیری از ادامه درگیری، جمعیت را متفرق  نمودند و با انجام اقدامات ایجابی موضوع خاتمه پیدا کرد.

روایت اهالی روستا 

این در حالی است که برخی ساکنان این روستا گفته اند براثر شلیک گلوله های ساچمه ای مجروح شده اند.

شلیک گاز  اشک آور و گلوله های ساچمه ای

ماموران برای تخریب خانه های روستا رفته بودند که با مقاومت مردم روبه رو شدند.

در یک سال اخیر ساکنان روستای حضرت ابوالفضل اهواز با احکام بنیاد مستضعفان که ادعای مالکیت خانه‌هایشان را دارد، مواجه شده و اکنون ۳۰۰ خانوار ترس از دست دادن خانه‌هایشان را دارند.

امام جماعت روستا قبلا به مهر گفته بود: اگر چنین ادعایی صحیح است چرا در این چند سال مطرح نشد؟ چرا بعد از اینکه ۳۰۰ خانوار بیش از ۳۰ سال در این روستا خانه ساختند و زندگی تشکیل دادند، یاد این موضوع افتاده‌اند؟! آن هم در روزها و ایامی که بیماری کرونا از یک طرف و شرجی و گرمای طاقت فرسا و وضعیت نابه سامان اقتصادی از سویی دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرده است. 

photo_2020-08-27_09-28-59 (2)

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر