کد خبر: 90479
A

تکلیف کمیسیون قضایی مجلس بالاخره چه زمانی روشن می‌شود؟

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف وضعیت کمیسیون قضایی و حقوقی در روزهای آینده خبر داد.

تکلیف کمیسیون قضایی مجلس بالاخره چه زمانی روشن می‌شود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی روز پنجشنبه در مورد آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس پیش از این طرح اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را برای تسهیل در تشکیل کمیسیون قضایی تصویب و گزارشی را برای تصویب آن در اولین فرصت، به هیات رییسه ارائه کرد.

 

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: هفته آینده در مجلس تقاضای اولویت بررسی این طرح که از سوی بیش از ۵۰ نماینده مجلس امضا شده مطرح می‌شود و در صورت تایید اولویت از سوی مجلس در همان روز یکشنبه و یا حداکثر چهارشنبه مطرح که در صورت تصویب برای تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

فرهنگی ابراز امیداوری کرد که وضعیت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به زودی و در روزهای آینده تعیین تکلیف شود.

 

براساس مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حد نصاب کمیسیون قضایی در نشست مشترک هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با روسای شعب تعیین می‌شود.

 

در حال حاضر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حداقل ۱۹ و حداکثر ۲۳ نفر برای تشکیل کمیسیون‌ها پیش‌بینی شده در حالی که در مجلس یازدهم برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی تعداد کمتری اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

البته مجلس یازدهم ۱۶ نماینده کمتر از ۲۹۰ نماینده دارد که ۱۱ نفر در دور دوم انتخابات می‌شوند و ۳ نماینده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، صلاحیت یک نماینده به علت نداشتن مدرک تحصیلی احراز نشد و اعتبارنامه یک نماینده هم رد شد.

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر