کد خبر: 90636
A
دیده بان ایران:

مرحوم «حسن ترکمان» جزو نیروهای امنیتی بود یا کارمند سازمان آبفا؟

سایت مشرق نیوز هم مراسم تشییع مرحوم ترکمان را تحت عنوان تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در شیراز پوشش داد اما با این حال برخی سایت ها نظیر رجا نیوز این عنوان را از خروجی سایت خود حذف کردند.

مرحوم «حسن ترکمان» جزو نیروهای امنیتی بود یا کارمند سازمان آبفا؟

به گزارش دیده بان ایران؛ پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان توسط شخصی به نام نوید افکاری طی روزهای اخیر با حواشی و واکنش های متعددی مواجه بوده است تا جاییکه شب گذشته هم خبر 20:30 طی انتشار گزارشی اعلام کرد که نوید افکار نه تنها زیر شکنجه به قتل اعتراف کرده، بلکه در کمال صحت و سلامت قتل را پذیرفته است. اما نکته قابل توجه در این بین تناقض برخی رسانه ها درباره شغل مرحوم ترکمان است. 

در حالیکه خبر 20:30 مرحوم ترکمان را کارمند سازمان آبفا معرفی کرده است اما برخی رسانه های نزدیک به برخی نهادها در گزارش خود نوشته اند که حسن ترکمان از نیروهای امنیتی شیراز است.

به عنوان مثال خبرگزاری راه دانا 15 مرداد در همین رابطه نوشت: "شهید حسن ترکمان از نیروهای امنیتی حاضر در تجمع اعتراض‌آمیز روز پنج‌شنبه شیراز، شامگاه پنج‌شنبه یازدهم مردادماه ۹۷ درب منزل خود به ضرب چاقو توسط عوامل ناشناس شهید شد. پیش از این نهادهای امنیتی کشور نسبت به سوءاستفاده منافقان، عوامل نفوذی سعودی و رژیم صهیونیستی، سلطنت‌طلبان و جریانات ضدانقلاب از مطالبات به حق مردم هشدار داده بودند و شعارهای مطرح‌شده در تجمع پنج‌شنبه شیراز نیز عمومأ رنگ‌وبوی سیاسی داشت."

این در حالی است که سایت مشرق نیوز هم مراسم تشییع مرحوم ترکمان را تحت عنوان تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در شیراز پوشش داد اما با این حال برخی سایت ها نظیر رجا نیوز این عنوان را از خروجی سایت خود حذف کردند.

گفتنی است مرکز رسانه قوه قضاییه درباره جزییات این قتل پیشتر نوشته بود: در اظهارات نوید افکاری که در اداره آگاهی صورتجلسه شده و به امضا و اثر انگشت وی رسیده قید شده که «نه تنها شکنجه نشده‌ام، حتی توهینی نیز به من صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشک قانونی ندارم».

در این صورتجلسه که مورخ پانزدهم آبان ۹۷ تنظیم شده آمده است: ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه مورخه جاری در ادامه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان، متهم نوید افکاری فرزند حسین با توجه به درخواست مورخه ۱۵ آبان ۹۷ وکیل متهم جناب حمیدرضا جمشیدی اردکانی مبنی بر اینکه متهم توسط پزشکی قانونی معاینه گردد و وجود یا عدم وجود آثار ضرب و جرح اظهارنظر گردد، لذا متهم مذکور از تحت‌نظرگاه خارج و ضمن ملاقات با وکیل اظهار داشت که بنده نه تنها مورد ضرب و جرح قرار نگرفته حتی هیچگونه توهینی نیز به بنده صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشکی قانونی ندارم. در ادامه با توجه به اظهارات متهم نوید افکاری وکیل وی نیز اعلام نمود که نیازی به معرفی به پزشکی قانونی ندارد، لذا مراتب در حضور حاضرین مبادرت به صورت جلسه و به امضا رسید.

 

منبع: دیده بان ایران

SS

Capture

WhatsApp Image 2020-09-06 at 1.51.31 PM

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • من

    احمق یه بچه هم میتونه مدافع امنیت باشه.خودتون رو به خریت نزنید

  • علی شاکرمی

    مگر باید حتما جز نیروی انتظامی باشد جان یک انسان گرفته شده چ فرقی داره هر کاره ای بوده

ارسال نظر