کد خبر: 90831
A

محسن هاشمی: از اینکه گفتم «خدا خر می‌شناخت و به او شاخ نداد» منظوری نداشتم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره منظورش در استفاده از ضرب المثل «خداوند خر را می شناخت که به آن شاخ نداد» در صحن شورا گفت: منظوری نداشتم.

محسن هاشمی: از اینکه گفتم «خدا خر می‌شناخت و به او شاخ نداد» منظوری نداشتم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جلسه امروز نماینده شورایاری منطقه ۲۲ درباره مسائل و چالش‌های این منطقه صحبت کرد و بیش از ده نفر از اعضای شورا سوالات و پیشنهاداتشان را ارائه دادند، گفت: چون طرح مربوط به انتخاب ذی‌حسابان تعداد مواد زیادی دارد و مساله تشخیص صلاحیت افراد مطرح است و اعضا نگرانند حقی نا حق شود حساسیت بیشتری به خرج دهند. و به همین دلیل تصویب آن طول کشیده است.

وی درباره منظورش در استفاده از ضرب‌المثل «خداوند خر را می‌شناخت که به آن شاخ نداد» که امروز در صحن شورا استفاده کرد،  گفت: منظوری نداشتم.

هاشمی در خصوص کلنگ زنی امروز خط ۱۰ مترو تهران و تأمین منابع آن با اشاره به اینکه براساس TOD می‌توانیم در اطراف ایستگاه مترو به دلیل حجم تراکمی که در مترو دارد، مثل همه دنیا تراکم بیشتری نسبت به جای دیگری داشته باشیم. ابراز داشت: اسم این پهنه T است که مبتنی بر حمل و نقل عمومی است، این خط  ۴۰ کیلومتری از مناطق برخوردار تهران ۲۲و۵و۲ و ۱ عبور می‌کند.

هاشمی گفت: با ایجاد تراکم در اطراف حدود ۳۷ ایستگاه این خط، حدود ۱۰۰ میلیارد اعتبار در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و هزینه خط تأمین می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب هزینه خط در می‌آید و از خرج مابقی هزینه‌ها هم کم می‌کند.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: ۱۰_ ۱۲ سال طول می‌کشد خطوط مترو تکمیل شود، اما امیدوارم از روش TOD استفاده شود و طول سال‌های تکمیل این خط کمتر می‌شود.

وی درباره تماس آقای توکلی و نتیجه‌ای که حاصل شد گفت: از خودشان بپرسید. قرار است نماینده بفرستند./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر