کد خبر: 90832
A

ادعای عجیب رسولی در صحن علنی شورا/ برای انتخاب ذی‌حسابان شهرداری باید «شورای نگهبان شهرداری» تشکیل دهیم

رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‎های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

ادعای عجیب رسولی در صحن علنی شورا/ برای انتخاب ذی‌حسابان شهرداری باید «شورای نگهبان شهرداری» تشکیل دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسن رسولی رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر، در جریان بررسی طرح «نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب شهرداری تهران» و در مخالفت با پیشنهادی مبنی بر اینکه به جای «مراجع نظارتی» عبارت «هیئت تخلفات اداری» نوشته شود، گفت: با این پیشنهاد مخالفم چراکه بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

وی ادامه داد: این مستند قانونی نه مختص به سازمان بازرسی شهرداری و نه هیئت رسیدگی به تخلفات است و این موضوع به لحاظ محتوایی هم در این پیشنهاد مستتر است. یعنی اصل بر این است که همه در هیئت تخلفات پرونده دارند و باید ثابت کنند که متخلف نیستند. بنابراین بهتر است طبق همان روال عادی برخورد شود چراکه این پیشنهاد حتی اگر به هیئت تطبیق برود هم رد می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

محسن هاشمی: از اینکه گفتم «خدا خر می‌شناخت و به او شاخ نداد» منظوری نداشتم

همچنین خزانه‎دار شورا در خصوص نقش حراست در رد صلاحیت مدیران افزود: حراست مسئولیت حفاظت پرسنلی دارد و همه این احکام در پرونده پرسنل شهرداری موجود است و بهتر است که بدعت‌گذاری نکنیم.

رسولی درباره پیشنهادی مبنی بر حذف تبصره‌های ۲ و ۳و ۴ انتخابات ذی‌حساب، گفت: انتخاب حسابرس قانونی شهرداری و تمام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و نیز انتخاب ذی‎حساب و قائم‌مقامان آن انحصارا در اختیارات شورا است. ذی‌حساب عامل نظارتی شورا است و حسابرس هم گزارش تفریق را ارائه می‌کند. بنابراین مرجع انتخاب شورا است.

وی افزود: برای انتخاب حسابرسان تصمیم گرفته شد که حسابرسان باید از بهترین افراد و دارای رتبه مورد تأیید بورس باشند که بتواند نظارت کنند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر