کد خبر: 90953
A

ضرب الاجل رئیسی برای حل مشکل مسکن اهالی یک روستا

رئیس قوه قضاییه، به استاندار و مسئولان قضایی استان چهارمحال و بختیاری مهلت داد که حداکثر ظرف ۳ ماه دعوای حقوقی اهالی روستای «شیخ شبان» چهارمحال و بختیاری با بنیاد مسکن بر سر اراضی مسکونی که به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه هایشان در این منطقه را تخلیه نمایند، حل کنند.

ضرب الاجل رئیسی برای حل مشکل مسکن اهالی یک روستا

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در اولین برنامه از سفر یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری به صورت سرزده به روستای «شیخ شبان»، از روستاهای تابعه شهرستان بن در نزدیکی شهرکرد رفت و پای حرف ها و درددل های مردم شهیدپرور این روستا نشست و دستوراتی را برای حل مشکلات آنها صادر کرد.

 

روستای شیخ شبان که یکی از قطب های خاتم کاری در کشورمان به حساب می آید، در ۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس ۸۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این آمار موجب شد تا به عنوان «روستای نمونه ایثارگری» انتخاب شود و همه مردم روستا که پیشنیانشان میزبان امامزاده سید بهاءالدین محمد، از فرزندان امام هفتم شیعیان بودند، از سسله شریف سادات هستند که از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این روستای قدیمی است.

 

رئیس قوه قضاییه در خصوص مشکل ۲ هزار تن از اهالی روستای شیخ شبان که اراضی مسکونی آنها در جریان یک دعوای حقوقی از سوی بنیاد مسکن به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه هایشان را تخلیه نمایند، تأکید کرد: وقتی مردم یک روستا که در مسائل انقلاب نقش آفرینی داشتند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و انسان هایی قانونمدار و حق طلب هستند، حق نیست که مشکل آنها نادیده گرفته شود یا حل مشکلاتشان طولانی شود.

 

رئیسی در همین راستا بر لزوم تشکیل فوری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان و بررسی مشکل اراضی مسکونی اهالی روستای شیخ شبان در این شورا تأکید کرد و با تعیین ضرب الاجل ۳ ماهه، از استاندار، مسئولان قضایی و مدیران بنیاد مسکن استان خواست که موضوع این اراضی را به نفع مردم محروم و انقلابی منطقه حل کنند.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شکایت های مردمی از بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع مشکل مسکن مردم محروم و روستانشین تشکیل شده و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند و تلاش ما این است که مشکل مردم شیخ شبان هم بدون طرح شکایت قضایی و به سرعت حل و فصل شود.

 

رئیسی با اشاره به اشتغال اکثریت مردم روستای شیخ شبان به کشاورزی تصریح کرد: اگر روستا، منابع طبیعی و مردمی اهل کار و علاقمند به تولید داریم باید شرایط اشتغال هم به سرعت فراهم شود و نباید مشکلات کوچک اداری مانع کار و تلاش آنها شود و سال ها هم زمان ببرد که این مشکلات حل شود و ما همچنان شاهد آن باشیم که چنین مردمی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند؛ این اصلاً قابل قبول نیست.

 

رئیس قوه قضاییه در خصوص مشکل تأمین آب شرب مردم روستای شیخ شبان که ایجاد تأسیسات لازم برای انتقال آب به این منطقه با مصوبه شورای آب کشور متوقف شده، بر لزوم اجرای فوری و بی قید و شرط حکم قانونی صادر در این زمینه برای حل مشکل آب اهالی روستا تأکید کرد.

 

رئیسی همچنین پس از شنیدن سخنان نماینده هزار نفر از کارگران اخراجی یکی از کارخانه های منطقه و اطلاع از دغدغه ها و گرانی های خانواده های آنها نیز قول داد موضوع را در نشست عصر امروز شورای اداری استان پیگیری نماید.

 

رئیس دستگاه قضا در جریان حضورش در روستای «شیخ شبان»، همچنین با حضور در گلزار مطهر شهدای روستا و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر