کد خبر: 91569
A

ماکت هفت شهر مذهبی در ایران ساخته می شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با اماکن مذهبی گفت:به منظور تعظیم شعار اسلامی ماکت شهرهای مذهبی میتواند برای استفاده آموزشی و معرفتی زائران اثرگذار باشد.

ماکت هفت شهر مذهبی در ایران ساخته می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محققان و پژوهشگران حوزه حج و زیارت در پژوهشکده حج موضوع ساخت ماکت مکه مکرمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی در این جلسه با اشاره به اهمیت آشنایی و شناخت مردم با اماکن مذهبی و دینی اظهار کرد: شهرهای مکه مکرمه، مدینه منوره، کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین، مشهد و سامرا از جمله شهرهای مذهبی هستند که اماکن مهم مذهبی در این شهرها واقع شده است؛ از این‌رو پیشنهاد ساخت ماکت این اماکن به منظور تعظیم شعار اسلامی و برای استفاده آموزشی و معرفتی زائران در ایران اسلامی ساخته شود تا مردم از آن‌ها استفاده بیشتری ببرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی کشورها برای جذب توریست و گاهی آشنایی با تاریخ و آئین گذشته خود به دنبال ساخت ماکت‌های آئینی مردم جهان هستند، تصریح کرد: بیشتر مردم با سفر به شهرهای زیارتی از اماکن مقدس خاطرات شیرینی در ذهن دارند؛ از این‌رو ساخت ماکت هفت شهر عشق می‌توانند این خاطرات را در ذهن‌ها ماندگار کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: دولت می‌تواند با سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی جامعه به ساخت ماکت‌های هفت شهر مذهبی پیشگام باشد تا این فرهنگ‌سازی در تمامی عرصه‌های زندگی مردم خودنمایی کند و از طریق آموزش‌های معرفتی بتوانند معارف دینی را به خوبی فرا بگیرند.

وی ادامه داد: ماکت مدینه منوره عبر التاریخ در حال حاضر در موزه پژوهشکده حج و زیارت نگهداری می‌شود که این اثر در انتقال مفاهیم به زائران بسیار تأثیرگذار بوده است.

سرپرست حجاج ایرانی، ساخت ماکت در انتقال مفاهیم آموزشی به زائران و کاروان را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز با استفاده از ابزار روز می‌توانیم جهت انتقال آموزش‌های معرفتی و دینی به زائران بهره بگیریم که یکی از این ابزار ساخت ماکت اماکن مذهبی است.

در ابتدای این نشست علی‌اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت با ارائه گزارشی از روند ساخت ماکت در این مجموعه اظهار کرد: ایده ساخت ماکت هفت شهر عشق که پیش از این در بعثه مطرح شده بود، از سوی نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه شد که به همین منظور پژوهشکده حج اقدام به ساخت ماکت مدینه منوره کرد و نیز طرح ساخت ماکت مکرمه را در دستور کار قرار داد. زیرا ساخت ماکت برای انتقال مفاهیم آموزشی و معرفی توسط روحانیان کاروان‌های می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر