کد خبر: 91631
A
در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد:

کنایه ابراهیم رییسی به دولت/ بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند و یا خشم خارجی‌ها است/ مشکلات داخلی را نباید به مسائل خارجی گره زد

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند و یا خشم خارجی‌ها است، اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و کار انقلابی گره گشاست؛ ممکن است برخی به لفظ نگویند، ولی عملا امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور باشد؛ گره زدن رفع مشکلات داخلی به مسائل خارجی، اشتباه راهبردی است.

کنایه ابراهیم رییسی به دولت/ بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند و یا خشم خارجی‌ها است/ مشکلات داخلی را نباید  به مسائل خارجی گره زد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام ابراهیم رئیسی،  امروز دوشنبه ۳۱ شهریور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه  بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند و یا خشم خارجی‌ها است، اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و کار انقلابی گره گشاست؛ ممکن است برخی به لفظ نگویند، ولی عملا امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور باشد؛ گره زدن رفع مشکلات داخلی به مسائل خارجی، اشتباه راهبردی است.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: رفتار امروز آمریکایی‌ها در قبال توافقات پیشین، هم نقض فاحش «حقوق بین الملل» است هم نقض «حقوق معاهدات».  اروپایی‌ها باید به انجام تعهداتشان در عمل پایبند باشند؛ بیانیه دادن و سخنرانی کافی نیست؛ باید انجام تکالیف اروپایی‌ها از آن‌ها مطالبه شود.

حجت الاسلام رییسی بیان داشت: اقدام کشور‌های خود فروخته منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمایش پستی و حقارت بود. 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: راهبرد امروز ما راهبرد «مقاومت فعال و مقتدرانه» در مقابله با دشمن و ساختن کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و حضور مقتدرانه و دفاع از حقوق ملت در مجامع بین‌المللی است.

وی بیان داشت: دفاع مقدس برای کشور تولید «قدرت» و «اقتدار» کرده است؛ از «ابزار قدرت» باید برای «ابراز قدرت»، هوشمندانه استفاده کرد.

در جریان جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضاییه، حجت الاسلام رییسی در واکنش به گزارش وزیر دادگستری درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در ماه‌های اخیر، گفت: تأمین معیشت مردم و کالاهای اساسی مورد نیاز آنها از مهم‌ترین مسائل است که بارها بر آن تأکید شد. باز هم تأکید می‌کنم همه باید تلاش کنند تا در اقتصاد ثبات ایجاد شود؛ هر چه بیشتر به مردم اطمینان دهیم بازار ثبات دارد و آنها احساس کنند فرایند تولید تا مصرف مدیریت شده است، امنیت خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد.

همچنین رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضاییه، اظهار داشت: برنامه ما برای افزایش ظرفیت ارتباط تصویری زندان‌ها با مراکز قضایی سراسر کشور و اجرای این طرح موجب کاهش قابل توجه اعزام و بدرقه زندانیان در استان ها شده است. در برخی استان‌ها اعزام و بدرقه زندانیان نزدیک به صفر شده است

وی تصریح کرد:  ۲۰۰ نقطه در استان تهران برای برقراری ارتباط تصویری و ایجاد امکان دادرسی از راه دور تجهیز شده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود با توجه به آمار ۴۰ درصدی اعزام و بدرقه زندانیان در استان تهران نسبت به کل کشور، با اجرای طرح مذکور، این رقم کاهش قابل توجهی پیدا کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نیز در جریان جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضاییه، گفت: امروز هرچند از صدام خبری نیست اما همان کشورها با رژیمی جنایتکار،اشغالگر و متجاوز علیه ملت‌های منطقه به ویژه ملت مظلوم فلسطین همپیمان شده‌اند و تاریخ دوباره تکرارشده است.

وی تصریح کرد: به کشورهایی که با ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی به قلب امت اسلامی خنجر زده‌اند هشدار می‌دهیم دیری نخواهد پایید که طعمه سلطه‌گری‌های این رژیم اشغالگر خواهند شد و آن وقت است که آمریکا و اروپا به دادشان نخواهند رسید و باز هم با شرمندگی دست به دامان جمهوری اسلامی و ملت ایران خواهند شد.

منبع: میزان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر