کد خبر: 91780
A

گشت ارشاد کرونا هَم تشکیل شد/ غلامی: در برخی شهرستان‌های اصفهان که وضعیت قرمز داشتند نماز جمعه برگزار شده است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا از آغاز فعالیت گشت ارشاد کرونا در بازارها پاساژها و مراکز پرتجمع شهر اصفهان از فردا چهارشنبه خبر داد.

گشت ارشاد کرونا هَم تشکیل شد/ غلامی: در برخی شهرستان‌های اصفهان که وضعیت قرمز داشتند نماز جمعه برگزار شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الله غلامی در نشست آنلاین درباره آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان اظهار داشت: متأسفانه گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حکایت از روند رو به رشد تعداد موارد ابتلا، بستری و فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان اصفهان دارد. با توجه به آمارهای مختلفی که اخیراً درباره تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در اصفهان از سوی مراکز مختلف ارائه شده مقرر شد که این آمار فقط توسط رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان ارائه شود.

وی افزود: مقرر شد محدودیت‌ها در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها بیشتر و خاموشی پارک‌ها افزایش یابد و تمام خدماتی که در پارک‌ها ارائه می‌شود از جمله وسایل بازی و ورزشی ممنوع شود. همچنین اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها از فردا فقط می‌توانند به صورت بیرون‌‌بر خدمات ارائه دهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: مقرر شد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و محاکم قضایی با مطب‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نکنند برخورد جدی شود. همچنین از فردا سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت صرفاً توسط اپراتورهای جایگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی درباره دورکاری کارمندان گفت: قرار شد با هماهنگی مدیر هر دستگاه و مشروط بر اینکه امور مراجعان به نحو مطلوب انجام شود، درباره میزان دورکاری کارمندان تصمیم‌گیری شود. همچنین با توجه به اطلاعیه‌هایی که درباره پیاده‌روی اربعین صادر شده مقرر شد به متولیان امر به صورت کتبی تذکر داده شود تا از پیاده‌روی به سوی امکان مقدس جلوگیری شود و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص فصل‌الخطاب قرار گیرد.

غلامی اضافه کرد: متأسفانه در برخی شهرستان‌های اصفهان که وضعیت قرمز داشتند نماز جمعه برگزار شده که مقرر شد جلوگیری از این امر به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ابلاغ شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت گشت ارشادی کرونا در شهر اصفهان از فردا چهارشنبه تصریح کرد: این گشت‌های ارشاد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در بازارها، پاساژها، رستوران‌ها، صنوف و مراکز پرتجمع شهر تذکرات لازم را به افراد یا واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تذکر می‌دهند.

15 درصد دانش‌آموزان استان از آموزش حضوری استفاده می‌کنند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا درباره اصرار برخی مدارس استان به آموزش حضوری دانش‌آموزان بیان کرد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا والدین می‌توانند با هماهنگی با مدارس، یکی از روش‌های حضوری یا مجازی را انتخاب کنند. در حال حاضر تنها 10 تا 15 درصد دانش‌آموزان استان به صورت حضوری آموزش می‌بینند و بقیه از آموزش مجازی استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آمارهایی که اخیراً درباره مبتلایان به کرونا در اصفهان اعلام شد صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: متأسفانه برخی دستگاه‌ها اقدام به اعلام آمار ناقص یا آماری که صحت آن توسط دانشگاه علوم پزشکی تأیید نشده بود کردند و به همین منظور مقرر شد از این به بعد این آمار فقط از سوی رئیس دانشگاه‌های اصفهان اعلام شود.

غلامی بر کاهش اهتمام شهروندان به استفاده از ماسک در سطح شهر اصفهان گفت: تا هفته گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی به میزان 82 درصد در اصفهان رعایت می‌شد که متأسفانه هم‌اکنون به 62 درصد کاهش یافته است. به همین دلیل راه‌اندازی گشت ارشاد کرونا در جلسه امروز ستاد تصویب شد که امیدواریم اثرگذار باشد و میزان رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی در اصفهان دوباره به بیش از 80 درصد برسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال تعطیلی دو هفته‌ای اصفهان صحت دارد، افزود: این پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه امروز ستاد استانی مطرح و مقرر شد این پیشنهاد از طرف استان اصفهان که بیشترین درگیری را با بیماری کرونا دارد به ستاد ملی ارائه شود و آنها درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا درباره سردرگمی والدین و دانش‌آموزان درباره آموزش حضوری یا مجازی ادامه داد: در این خصوص تصمیم مشخصی گرفته شده و والدین می‌توانند پس از بررسی وضعیت مدرسه و هماهنگی با مدیران از میان آموزش مجازی و حضوری یکی را انتخاب کنند. همان‌طور که گفتم در حال حاضر تنها حدود 15 درصد دانش‌آموزان استان از آموزش حضوری استفاده می‌کنند که فکر نمی‌کنم خطری جان دانش‌آموزان را تهدید کند.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر