کد خبر: 92523
A

نعمت احمدی: فریبا عادل‌خواه زندانی سیاسی نیست، امنیتی است

وکیل فریبا عادل‌خواه گفت: در حال حاضر عادل‌خواه حکم قطعی دارد و با داشتن حکم قطعی و گذاشتن وثیقه کافی به همراه پابند به مرخصی رفته است.

نعمت احمدی: فریبا عادل‌خواه زندانی سیاسی نیست، امنیتی است

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیراً خبری مبنی بر اعطای مرخصی به فریبا عادل‌خواه، منتشر شد، در جزئیات این خبر آمده است که عادل‌خواه با دریافت مرخصی مدتی را که مشخص نشده با پابند الکترونیکی نزد خانواده سپری خواهد کرد.

در همین راستا، «نعمت احمدی»، وکیل فریبا عادل‌خواه، گفت: فریبا عادل‌خواه زندانی سیاسی نیست. وقتی یک زندانی حکم قطعی گرفت،سازمان زندان‌ها تشخیص می‌دهد که زندانی استحقاق مرخصی را دارد یا خیر.

این وکیل دادگستری افزود: به عنوان مثال در حال حاضر نازنین زاغری هم به مرخصی رفته است. در واقع مرخصی امری است که تشخیص آن برعهد سازمان زندان‌ها است. به عبارت دیگر سازمان زندان‌ها با توجه به رفتار محکوم در زندان در خصوص، اعطای مرخصی به او تصمیم می‌گیرد.

احمدی در توضیح شرایط اعطای مرخصی به عادل‌خواه تصریح کرد: در حال حاضر عادل‌خواه حکم قطعی دارد و با داشتن حکم قطعی و گذاشتن وثیقه کافی به همراه پابند به مرخصی رفته است. لذا مرخصی او هیچ منع قانونی ندارد و حق طبیعی، عادل‌خواه است.

وکیل عادل‌خواه در توضیح حکم او اظهار کرد: عادل‌خواه حکم 5 سال حبس دارد و دیگر محاکمه‌ای ندارد. مرخصی به افرادی تعلق نمی‌گیرد که حکم قطعی ندارند و بازداشت موقت دارند اما اگر قرار صادر شده باشد و حکم قطعی نداشته باشد، آن هم مشمول همین شرایط است و آزاد می‌شود اما در مورد احکام قطعی به این صورت است که این احکام پس از صدور در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد و در نهایت، این سازمان زندان‌ها است که تشخیص می‌دهد، زندانی مورد نظر به مرخصی برود یا خیر، لذا در این مورد منع قانونی وجود ندارد.

احمدی در خصوص نوع اتهام عادل‌خواه خاطرنشان کرد: اتهام عادل‎خواه امنیتی است. در این مورد نکته مهم این است که زمانی که حکم قطعی شد، بحث اتهام به حاشیه می‌رود و فرد مورد نظر محکومی است که حبس را تحمل می‌کند.

این وکیل دادگستری در مورد مدت زمان مرخصی عادل‌خواه یادآور شد: بستگی به نظر سازمان‌ زندان‌ها دارد، عموما مرخصی‌ها قابل تمدید هستند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر