کد خبر: 92625
A

احمدی بیغش: رییس محوری در مجلس یازدهم بیشتر شده است/ برخی نمایندگان برای تسویه حساب شخصی طرح تحقیق و تفحص ها را ارائه می دهند

تهران-ایرنا- نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد رییس محوری رییس مجلس با کمال تاسف بدتر شده است و رویه رییس مجلس دهم را رییس فعلی با شدت بیشتر دنبال می‌کند.

احمدی بیغش: رییس محوری در مجلس یازدهم بیشتر شده است/ برخی نمایندگان برای تسویه حساب شخصی طرح تحقیق و تفحص ها را ارائه می دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود احمدی بیغش با اشاره به طرح اصلاح ساختار مجلس، گفت: این طرح پیش از آغاز این مجلس مطرح بود اما مسائلی دست به دست هم داد که این طرح فراموش و خاموش شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز می بینیم رویکرد رییس محوری رییس مجلس با کمال تاسف بدتر شده است؛ رویه ای که رییس مجلس دهم داشت را رییس فعلی با شدت بیشتر دنبال می‌کند. دهها پیامک و تلفن روزانه از مردم دریافت می‌کنیم که خواستار در دستور کار قرار دادن سوالات و استیضاح‌ها هستند ولی این اتفاق نمی افتد برای مثال چندی است که استیضاح وزیر کشور را دنبال می کنیم ولی پیگیری نمی‌شود.  

برخی نمایندگان تحقیق و تفحص ها را تسویه حساب شخصی می دانند

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: تحقیق و تفحص‌ها در این چند سال نشان داده که هیچ سودی برای مردم ندارد بعضی‌ها آن را وسیله تسویه حساب های شخصی خود با آن مجموعه قرار می دهند این موضوع فقط هزینه روی دوش مردم و مجلس می‌گذارد و هیچ خیری برای مردم ندارد.

نماینده شازند در مجلس یازدهم تاکید کرد: در مجلس دهم، بیش از ۳۰۰ تحقیق و تفحص با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی انجام شده است که در کمال تاسف فقط دو تحقیق و تفحص به قوه قضاییه ارسال شده که چیزی از آن بیرون نیامد.

وی اظهار داشت: همه این تحقیق و تفحص‌ها انگیزه خدایی و کمک به مردم ندارد البته برخی از آنها نیز واقعا اجتناب ناپذیر هستند. رییس مجلس باید از جایگاه نماینده و مجلس دفاع کند ولی رییس مجلس فعلی در این وادی‌ها نیست و نماینده وقتی وزارت خانه ای توجه نمی کند ناچار می شود به سراغ تحقیق و تفحص رود.

سازمان ملی نظارت تشکیل شود

احمدی بیغش یادآور شد: در نطقی که دو ماه پیش داشتم پیشنهاد کردم سازمان ملی نظارت تشکیل شود. این سازمان می‌تواند در همه امور کشور مواردی که به سلامت، امنیت و معیشت مردم سرو کار دارد مثلا در گمرک، سازمان غذا و دارو، شهرداری ها، املاک تملیکی حتی آموزش و وضع کنکورها نظارت کند.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم حتی باید به عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت شود.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر